Första bräd köpet!

Första bräd köpet!
Hej jag har åkt bräda i 4 säsonger nu och tycker det är dags att investera i en egen bräda.

Info om mig:

längd:193
Vikt:runt 100
Skostorlek: 47

Jag åker ganska mycket pist men också pulver och park. (ganska mycket lek i backen)
Så jag vill ha allt i ett kitt om vi säger så :)

Det finns ju så mycket att välja på Längd, brädprofil m.m
och det får ju inte kosta allt för mycket heller :)

Första bräd köpet!
Jag skulle nog satsa på en längre bräda än 159cm med tanke på din vikt, iaf om du tänkt åka puder.
Har en 159w själv men jag är ~20kg lättare än dig.

Annars funkar säkert det där paketet bra.

Senast ändrad:
Första bräd köpet!
när du säger att du åker "mycket pist, men också puder och park", vad menar du exakt ? du gillar alltså att åka snabbt i pisten och shredda typ ? men hur mkt av varje ? typ 80% piståkning/puder och 20% park? isåfall blir nog 162 en bra längd.

edit: jag tror nästan at 162 blir bra även om du åker så mycket som 50% park.

enda anledningen du skulle köra på 159 är om du åker mycket park.

Senast ändrad:
Första bräd köpet!
Det är ungefär som du säger "typ 80% piståkning/puder och 20% park" :)
För jag har ju bara precis börjat klämma på ämnet park om vi säger så.

Första bräd köpet!
härligt :)

när och om du blir duktigt nog i parken kommer du säkert vilja ha en lite kortare parkbräda vid din sida :) men det är normalt. första köpet blir aldrig nåt som håller resten av ens liv lixom ; p

happy shredding (:

Första bräd köpet!
jeg kan anbefale DC ply 159.25
kjørte min første tur på dette brettet på Hemsedal i helgen(har kjørt snowboard i 13 år totalt)

og dette er det beste brettet jeg har stått på.

jeg veier 110kg og synes det flyter godt i pudderet som var tilgjengeligca 30-50cm dypt.
hadde en veldig god pop(noe jeg fryktet skulle være dårlig mtp min vekt og brettets mykhet 6/10)
forrige brett jeg hadde var en Lib tech Skate banana og den følte jeg ikke var stabil i høy fart.
Ply gjorde jobben i høy fart, holdt seg stabil og kantet ikke, lekenheten i brettet er fortreffelig selv med meg oppa, nollie pops og rotationer går som en lek.

Bindinger jeg kan anbefale er Burton Cartel Reflex, nydelige bindinger som holder bootsen fast uannsett hva som skjer:)

kjører Burton moto og disse er også veldig ok, i kulda som i helgen dvs -20 til -25 så er disse skoa litt kalde, men det funker:)

btw jeg er ingen park nisse som henger i parken hele dagen, er sjelden innom parken, men leker rundt i pisten med naturlige hopp osv.

min høyde er forøvrig 182(jaaj en liten tjokkis:lol: )

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp