Första brädan...

marclars

Ny medlem
Första brädan...
Tjingeling...
Jag skall köpa min första bräda. Jag har typ åkt två veckor effektiv tid (alltså 14 dagar under liftarnas öppetider) och är inte speciellt bra. Och nu har jag fått för mig att jag skall köpa en egen snowboard.
Och min fråga till alla er brädgudar...
Vad skall jag ha för bräda, bindningar och boots?
Ha det gött i vinter...
/krabban

Första brädan...
Köp det dyraste... Det har jag alltid gjort. ;)

...Fast flowbindningar å skor är aldrig fel... har inte åkt på ngt annat sedan jag provade det för första gånge...

Första brädan...
mitt bæsta tips ær att du læger mycket energi och kosing på skor och bindningar!
jag sjælv har kørt burton ett bra tag och det funkar vælldigt bra, før det passar ju så bra ihop!En smart investering kan æven vara att køpa bra innersulor.Det brukar vara sjønt før både knæna och føtterna.

nær det gæller bræda så kan du vælja kvalitet eller hur kool du vill va...De flæsta skid mærken har bra kvalitet , men hur kul ær det att ha en slalomon??

Gå till one-off de brukar ha ganska bra koll.

Första brädan...
Håller med föregående talare: Det viktigaste att lägga krut (läs: Stålar) på är boots & bindningar. Personligen har jag fastnat för ett par boots som heter Ride Matrix (vet dock inte om de finns längre). Du kan ju kolla mina recensioner & se... I år får jag dock förpassa dessa till graven (iaf tillfälligt), eftersom jag ska köra step-in. Nåja - När du provar kängor, så är det viktigt att tänka på hur innerskon är konstruerad; Alltså är den gjord som en "vanlig" sko, eller är den tillverkad mer för att forma sig efter foten. I det förstnämda fallet bör man se till så att den sitter åt ordentligt, men på ett bekvämt sätt, men i det senare fallet så kan den gärna sitta åt & klämma lite, eftersom den ändå kommer forma sig. Men det där kan de hjälpa dig med på en bra butik (läs: One Off). Vad gäller bindningar, så är det inte så värst stor skillnad när man väl bestämt sig för "system" (straps, step-in eller Flows special), lite mer/mindre lull-lull bara, oftast. Tidigare har jag bara kört med straps - Så jag kan inte uttala mig om övriga system. Dock kan jag säga att jag varit djävulusiskt nöjd med mina Burton Custom, som jag kört med i 3-4 år.

Som sagt - Gå till One Off & snacka med snubbarna/snubborna där, de brukar ha örn-koll!

Lycka till i djungeln!
Ride on!

Tillbaka
Topp