Första brädan

fredrikpers

Ny medlem
Första brädan
Tja, jag har precis börjat åka snowboard, så jag tänkte investera i en snowboard så att jag slipper hyra:P

Har ni något tips på någon bra bräda? Jag har kollat lite på Burtons Clash bräda är den bra för nybörjare? Och vad för bindningar ska jag ha?

Vilken längd på bräda ska jag ha? Jag är 175cm lång och väger 70kg.

Första brädan
Majkiii sa:
Du ska nog ligga runt 155-157 lite beroende på vad du ska fokusera på för typ av åkning.
http://www.junkyard.se/snow/product.aspx?pid=40936&g=a&m=c&lbid=0&lcid=14|308
Där har du ett bra startpaket ifrån Nitro. Tror det skulle kunna funka bra för dig. Och det kan du åka både pist och park med om du skulle snubbla in i den senare. Passa på nu när det är rea förresten!

Lycka till!
Okej tack för ditt svar! Om jag ska köpa ett bar boots till den brädan måste jag då köpa ett par från Nitro för att det ska passa? Eller kan jag köpa vilka boots som helst?

Första brädan
..

. köp ca: 155 (150-157) --> Blunt, Clash, Primo, eller dylikt från Burton.. vad har du för storlek på skorna ??

jag skulle ta Custom-bindningar eller Mission-bindningar..

och Boxer eller hail dojjer kanske Jeremy Jones..

allt från Burton så klart.. :D

/Pinn

Första brädan
SOm Pinn Säger så kan du köpa vilka boots du vill i princip. Prova dig fram om du har möjlighet att besöka någon afffär som säljer boots. I slutändan handlar det ju om att du ska känna dig bekväm i dom.

Lycka till :)

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp