första brädan

• Trådstartare Trådstartare snowtrialAlle
  • Start datum Start datum
S

snowtrialAlle

Guest
första brädan
tjena! jag håller på med cykeltrial men nu när det är snö så kan jag ju inte köra :(
så jag har tänkt att börja med snowboard :)

några tipps om någon speciel bräda (är bara intresserad av beg. lr billig ny), pjäxa lr någon special övning som jag kan ha nytta av :)

-vad ska jag ha för längd/bredd/hårdhet/sort på brädan?
-vilken prisklass för en som har åkt hemma typ en gång?

jag är 180cm lång, väger 62kg och har 43 i skostrl,
ifall någon har en bräda/paket där hemma som jag skulle kunna få köpa :)(hellst inte över 1000 för en bräda)

tack i förväg//Alle

första brädan
Åker också cykeltrial! Och även lite dirt med cykeln men utan dämpare är en 20 och 24 tums cykel hopplös där. Bli vän så vi kan byta tips om trial åkning!

första brädan
tror nog jag har hittat en nu :)

ska bara se så den inte är såld!

Föresten! kan man åka med vanliga kängor/gummistövlar ?

Senast ändrad:
första brädan
snowtrialAlle sa:
tror nog jag har hittat en nu :)

ska bara se så den inte är såld!

Föresten! kan man åka med vanliga kängor/gummistövlar ?
Vill man så går allt;)
Är dock inget jag rekommenderar då dessa inte passar särskilt bra i ett par bindningar.

första brädan
Mmm... Aja, får prova och börja med det :) och sen får jag köpa "pjäxer"? (eller heter det boots ?)

Senast ändrad:
första brädan
snowtrialAlle sa:
Mmm... Aja, får prova och börja med det :) och sen får jag köpa "pjäxer"? (eller heter det boots ?)
Boots kallas det oftast för. Råder dig dock att införskaffa ett par riktiga boots direkt då det egentligen är den viktigase delen av utrustningen.

första brädan
hade iåfs varit helt underbart att möta någon med gummistövlar i backen. slå sig ner å se hur det gick.

första brädan
Jag körde med farsans gamla scooterkängor första gångerna jag åkte. Funkade faktiskt helt ok. Men det var ju på förra årtusendet.

första brädan
myggamedstil sa:
larm sa:
snowtrialAlle sa:
Boots kallas det oftast för. Råder dig dock att införskaffa ett par riktiga boots direkt då det egentligen är den viktigase delen av utrustningen.
bräda/bindningar verkar ganska viktiga har jag hört....
Menade att bootsen är den del av utrustningen som man ska satsa lite extra på;)

första brädan
180cm lång och väger 62 kg.
strunta i snowboarden och köp dig några bic mac menyer ;D

haha skojar..köp någon warp skit? du känner nog ingen skillnad från bräda till bräda.

första brädan
nu har jag fått brädan :)
det blev en Crazy Creek sonic 56, nu är det bara boots som saknas.

Ps. det funka ganska bra att åka med stövlar ;)

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp