Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Första gången...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="telisnisse" data-source="post: 39162" data-attributes="member: 20774"><p>Hej !</p><p></p><p>Jag och några kompisar gick upp på Städjan en dag i slutet på April för några år sen och det var en lätt, lugn och trivsam tur. Temperaturen var runt 20 grader så snön fullkomligt rann bort under skidorna och vi fick gå till fots en del sträckor.</p><p></p><p>När det gäller utrustning så använde vi telemarks-skidor med stighudar och det funkar hur bra som helst. Har aldrig provat randonné men tror inte det spelar så stor roll på Städjan, välj det ni gillar bäst. Telemarks-skidor vet jag att det går att hyra i Iderfjäll men tyvärr har jag ingen aning om det finns randonné så det enklaste är nog att kontakta dom och fråga. Snö-skor som du nämner skulle säkert funka bra det också, turen är som sagt lätt. Lavinsändare, spade och sond tycker jag absolut ni skall ha med er. När det gäller guide däremot så är det nog en smaksak, vi använde det inte och vägen upp är lätt att hitta förutsatt att ni har en bra karta.</p><p></p><p>Hoppas ni får en fin tur !</p><p>/Johan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="telisnisse, post: 39162, member: 20774"] Hej ! Jag och några kompisar gick upp på Städjan en dag i slutet på April för några år sen och det var en lätt, lugn och trivsam tur. Temperaturen var runt 20 grader så snön fullkomligt rann bort under skidorna och vi fick gå till fots en del sträckor. När det gäller utrustning så använde vi telemarks-skidor med stighudar och det funkar hur bra som helst. Har aldrig provat randonné men tror inte det spelar så stor roll på Städjan, välj det ni gillar bäst. Telemarks-skidor vet jag att det går att hyra i Iderfjäll men tyvärr har jag ingen aning om det finns randonné så det enklaste är nog att kontakta dom och fråga. Snö-skor som du nämner skulle säkert funka bra det också, turen är som sagt lätt. Lavinsändare, spade och sond tycker jag absolut ni skall ha med er. När det gäller guide däremot så är det nog en smaksak, vi använde det inte och vägen upp är lätt att hitta förutsatt att ni har en bra karta. Hoppas ni får en fin tur ! /Johan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Första gången...
Tillbaka
Topp