Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Toppturer
Första hjälpen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mohlkert" data-source="post: 469702" data-attributes="member: 74302"><p>Bra poäng. Tror dock inte att det handlar om att yes jag fick fram min kompis nu kan han blöda till döds, I did my part of the deal. Tror det mer handlar om a state of mind hos åkarna. Laviner är inte öppna frakturer och blödande kroppar. Det är en stor farlig massa som kväver inte öppnar människor. </p><p> Det är självklart att de flesta tänker på att ta fram spaden och sändaren det första man gör när lavinen går. Tompa du kanske kommer med plåster med bamse på det första du gör "ber om ursäkt för påhoppet". Det kanske är viktigt att många utökar sin ryggsäck/lavingear med första hjälpenartiklar. Men utan spade vad ska du då med första hjälpen? Det är svårt att rädda en person som redan har gått dit där det alltid snöar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mohlkert, post: 469702, member: 74302"] Bra poäng. Tror dock inte att det handlar om att yes jag fick fram min kompis nu kan han blöda till döds, I did my part of the deal. Tror det mer handlar om a state of mind hos åkarna. Laviner är inte öppna frakturer och blödande kroppar. Det är en stor farlig massa som kväver inte öppnar människor. Det är självklart att de flesta tänker på att ta fram spaden och sändaren det första man gör när lavinen går. Tompa du kanske kommer med plåster med bamse på det första du gör "ber om ursäkt för påhoppet". Det kanske är viktigt att många utökar sin ryggsäck/lavingear med första hjälpenartiklar. Men utan spade vad ska du då med första hjälpen? Det är svårt att rädda en person som redan har gått dit där det alltid snöar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Toppturer
Första hjälpen?
Tillbaka
Topp