Första säsong, söker sällskap av likasinnade, tips & råd

Mtildes

Ny medlem
Hej!

Jag är en glad och social tjej född 93. Jag kommer om några veckor åka hem till Sverige igen efter att ha bott och jobbat i USA ett år.
Att resa och se världen ger mersmak och nu är jag otroligt sugen på att låta nästa äventyr ta mig till Alperna där jag vill säsonga i vinter.

Jag har egentligen inte alls så bra koll på alperna och vad som är den "bästa orten" att vara på. Prio 1 för mig är grym åkning. Sedan tycker jag om uteliv med men jag är inte ute efter bästa after ski i första hand.. Så BRA åkning, möjlighet att vandra, by med några barer, trevliga människor (något som kommer med jobb, resesällskap, rumskompisar etc såklart) osv skulle göra mig nöjd.

Har läst runt en hel del här på Freeride, även andra forum samt hört med folk. Är inne på Schweiz och dessa orter:
- Grindelwald
- Zermatt
- Verbier
- Saas-Fee

Kan även tänka mig Österrike bör tilläggas.

Jag undrar om det finns likasinnade där ute som redan planerat/söker jobb/bostad inför säsongen i Schweiz? Hur tar ni er ner, flyg eller bil? Är ni ett gäng? Jag har inget emot att åka ner själv egentligen då det finns gott om folk att lära känna men det känns som att det vore lättare ekonomiskt och praktiskt att åka i sällskap 4-6 personer?
Hit me!

Tjena! Ja är en glad kille född 93. Denna sommaren har jag varit i zermatt. Underbart ställe. Ska hem till swe för en kortare sväng. Sedan tillbaka hit.

Jag har åkt skidor i Verbier grindelwald och zermatt.
Grundelwald är lite litet och tråkiga backar.
Verbier var bra, men jag snckar inte franska...
Zermatt har ett riktigt stort system. Mycket "sesångar barer" och väldigt mycket terräng att pumpa puder.

Ja flyger till Geneve och sedan tar tåg med ett byte hela vägen till zermatt. Fungerar riktigt smidigt.

Boende är ganska dyrt om man vill bo själv i zermatt. Men blir man ett gäng på 2-3 perstioner så blir det en annan ekonomisk situation!

Dra i väg ett pm på Facebook om du har intresse eller mer frågor.

Claes Andersson

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp