Första säsong?

Solo

Medlem
Första säsong?
Tjena!

Funderar på att dra ner till frankrike eller österrike i mitten av januari. Sen skulle jag fösöka fixa jobb och boende där nere så man kan stanna ett par månader. men hur svårt är det egntligen att få ett jobb där? Boende? Någon som har en plats över någonstans? Tänkte åka en vecka med ucpa för att testa något ställe först! Har någon några bra tips och så, så ge mig dem är ni bussiga!

/ Calle

Första säsong?
Ganska svårt att få jobb men det får säkert... Kolla runt på freeride om boende, finns säkert nån ledig plats

Första säsong?
det är lugnt att få jobb om du är beredd att fråga runt lite. var i chamonix 01/02 och blev erbjuden 3 jobb utan att leta. en del länktar efter mamma efter några veckor och åker hem så det skall nog gå. varför jobba när du kan göra det hemma? bättre att jobba ihop pengar först och vara där och bara åka för det är väl därför du åker ner?

Första säsong?
Klart det är för åkningen man sticker ner!! Men du vet att försvaret kastar ju inte pengar efter en direkt!!

Ha de guld!

Första säsong?
Det ær hur lugnt som helst att dra ner till østerrike iaf! Ett tips kan faktiskt vara att åka till en "svår" ort!! Har gjort två sesser nu o i vintras drog jag ner till Anton i børjan av januari utan mer æn att jag visste att jag hade en polare dær som jag kunde bo hos en natt eller två om det krisade sig! Men jag åkte ner, o samma dag hitta jag boende hos en kompis jag inte sett på 3 år o efter viss efterfrågan hade jag 2 jobb nær veckan var slut! Allt løste sig fint! Som Kack sa så åker en del hem, en del trøttnar på jobbet o en del får kicken så det ær en fruktansværd ruljans på arbeten! Så det ær aldrig nåt problem om du bara kan ta vad som!! Lycka till!! Ska førresten åka ner med bil antagligen i børjan på januari, liten bil men får plats en till!

Tillbaka
Topp