Förstora bindningar?

leander_927

Ny medlem
Förstora bindningar?
Tjänare tjänare hämta mig en cola...
Nu är det så jag har lite problem med min åkning. Har nylingen inskaffat nya boots eftersom dom gamla var lite förstora och jag satt inte fast tillräckligt bra i hälen, dock har det inte blivit mkt bättre då det fortfarande känns som att när jag tar mina höger svängar(tårna mot backen)att min högra fot (bakre) sitter löst.. Kan detta bero på att bindningen är förstor? Bootsen är strlk 41.5 och bindningen är strlk L , är ca 1.5 cm mellanrum mellan sidorna på bootsen och bindningen när jag är fastspänd. Måste förövrigt spänna fast mig till max finns inte många hack kvar om ni förstår.

lånat konto, tack på förhand mvh. en tacksam kamrat!

Senast ändrad:
Förstora bindningar?
Ta en coke zero och förminska bindningarna så blir det bättre...
asså om du sitter fast i bootsen, och bindningar i brädan... då måste det ju vara bootsen som rör sig i bindningen eller brädan som rör sig på marken typ... exempelvis burton bindningar är det typ 43 och uppåt som är large...

Förstora bindningar?
Bootsen är burton ruler och bindningarna är Ride agenda. Kiko94 sluta lev i 90-talet fan de är 2012 nu allt är möjligt finns inga gränser för vad som kan ske!

känns som att min vänster fot får ta all press och att jag inte har något speciellt stöd i högra foten när jag tar mina höger svängar(tårna mot backen). Så får ont i vänstra foten (precis i "böjen" ovanför foten)

Senast ändrad:
Förstora bindningar?
Min första fråga blir. Kan du korta av vristspännet så det blir kortare?
sen funderar jag också på hur mycket vikt du har på frambenet? Det låter som att du har nästan all vikt där. Hur är din viktfördelning?

Förstora bindningar?
Hej
Det är ganska uppenbart att du har för stora bidningar. Jag skulle själv ta och byta till ett par mindre som bootsen passar bättre i.

Ride on,

Tillbaka
Topp