Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Bilkollektivet
Fortkörningsböter i Schweiz?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Henrik-Stigell" data-source="post: 1028211" data-attributes="member: 85090"><p>Häromdagen fick jag ett brev från polisen i Lausanne. Jag hade kört förbi en fartkamera på en väg med 100 km/h hastighetsbegränsning i 130 km/h (men de bjöd vänligt nog på 4 km/h). I brevet låg en blankett som de bad mig returnera där jag skulle fylla i diverse personuppgifter mm. Däremot fanns inget bötesbelopp specificerat. Någon som har en aning om vilka pengar det kan handla om?</p><p></p><p>Tänkte naturligtvis inte skicka tillbaka något men i brevet underströk de att jag riskerade att bli stoppad nästa gång jag kör i Schweiz om de upptäcker mig (men då hävdar jag givetvis att jag inte fått brevet). Jag tror inte ett sådant stopp blir någon komplicerad historia, det är troligen bara att betala (eller kanske deponera pengar) och åka vidare men det är ju bra om man är förberedd rent finansiellt så att man inte fastnar för att man inte kan skaka fram tillräckligt med pengar.</p><p></p><p></p><p>För övrigt tror jag det är tredje gången (!) jag blir fotad på just det stället (ja, jag vet, man kan med visst fog kalla mig dum men när man har kört 180 mil utan uppehåll är man rätt sugen på att komma fram). Mig veterligen har jag aldrig blivit fotad någon annanstans. Det speciella med den här kameran är att man kör på en högplatå mot Lausanne och medan Lausanne ligger i en sänka. På platån är hastighetsgränsen 120-130 km/h men precis när man kommer till den ganska branta lutningen in mot Lausanne sänks hastigheten till 100 km/h. Jag har gjort samma sak där varje gång, bara släppt gasen för att rulla bort hastigheten men det händer inte, snarare ökar den, eftersom vägen är såpass brant. Jag tror det hela är en konspiration mot oss som försöker köra lite miljövänligt…</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Henrik-Stigell, post: 1028211, member: 85090"] Häromdagen fick jag ett brev från polisen i Lausanne. Jag hade kört förbi en fartkamera på en väg med 100 km/h hastighetsbegränsning i 130 km/h (men de bjöd vänligt nog på 4 km/h). I brevet låg en blankett som de bad mig returnera där jag skulle fylla i diverse personuppgifter mm. Däremot fanns inget bötesbelopp specificerat. Någon som har en aning om vilka pengar det kan handla om? Tänkte naturligtvis inte skicka tillbaka något men i brevet underströk de att jag riskerade att bli stoppad nästa gång jag kör i Schweiz om de upptäcker mig (men då hävdar jag givetvis att jag inte fått brevet). Jag tror inte ett sådant stopp blir någon komplicerad historia, det är troligen bara att betala (eller kanske deponera pengar) och åka vidare men det är ju bra om man är förberedd rent finansiellt så att man inte fastnar för att man inte kan skaka fram tillräckligt med pengar. För övrigt tror jag det är tredje gången (!) jag blir fotad på just det stället (ja, jag vet, man kan med visst fog kalla mig dum men när man har kört 180 mil utan uppehåll är man rätt sugen på att komma fram). Mig veterligen har jag aldrig blivit fotad någon annanstans. Det speciella med den här kameran är att man kör på en högplatå mot Lausanne och medan Lausanne ligger i en sänka. På platån är hastighetsgränsen 120-130 km/h men precis när man kommer till den ganska branta lutningen in mot Lausanne sänks hastigheten till 100 km/h. Jag har gjort samma sak där varje gång, bara släppt gasen för att rulla bort hastigheten men det händer inte, snarare ökar den, eftersom vägen är såpass brant. Jag tror det hela är en konspiration mot oss som försöker köra lite miljövänligt… [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Bilkollektivet
Fortkörningsböter i Schweiz?
Tillbaka
Topp