Forum el Extrem?

Forum el Extrem?
vet att extrem e extremt bra! :) förresten, är det någon som vet om märket Surf är bra? har aldrig hört talas om det, men kanske ska titta på en sådan att köpa second hand..

Forum el Extrem?
Kör Forum Explorer nu, kört mycket på Extrem förr. Var väldigt nöjd med dessa brädor(Extrem). Av tillfällighet byte jag till Forum, kan säga att jag är grymt nöjd. Gillar alla brädor med grymt flex som är högfarts stabila. Tror du blir nöjd vad du är köper, båda borgar för kvalite. Att Forum brädorna skulle ha sämre kvalite är skitsnack från en åsna.
Kan du prova båda så gör det...
Mvh Anders

Forum el Extrem?
jag skulle skämmas på en forumbräda.
detta märke stinker.
detta märke har riktat sig mot överklass snorungar i USA som försöker vara ghetto (JP-walker osv) och åker omkring på räcken och asfalt.
Forum är ett typiskt märke som är mer attityd än kvalité.
dom satsar på proffs med (enligt dom) rätt attityd istället för på dom som kan åka.
utan JP walker och de andra med badass attityd så skulle inte forum va nånting.
men med deras kommersiella list har de sålt mycket attityd till många unga jibbers.

att en snorunge som JP walker kunde bli så stor inom snowboard trodde jag inte var möjligt idag. men det gäller att vara listig och att ha rätt attityd.
de flesta som prövar en forum bräda tycker att den är bra eftersom det är väldigt förlåtande brädor gjorda för räcken och asfalt. men om man jämför med en styv bräda är det en stor skillnad
Att säga att forums brädor är flexiga och fartstabila är ju en märklig motsägelse enligt mig, men fartstabil kanske innebär snabb åkning på räcken eller nåt för jibbers.

extrem gör stabila brädor, enlight är ju bra.
nitro gör också stabila brädor, nitro shogun.
burton republik tror jag är bra, jag har inte prövat denna men åker på förra årets frontier, men republik ska tydligen vara tjockare och stabilare.

eftersom jag åker mest offpist så är stabilitet viktigt för mig men om du ska jibba så kanske du skulle köpa en mer förlåtande bräda.
men köp inte forum.

till alla andra med forum brädor:
när ni lärt er åka så känner ni skillnaden.
ni vet väl om att JP får betalt, han åker inte på forum för att de gör bäst brädor utan det är där han får betalt för sin attityd.

Forum el Extrem?
Köp inte XMC!!. Provade min brors XMC bräda ifjol och den sög, den var livlös och intstabil. Jag tror att forum-brädan är att föredra i detta fall. /anders

Forum el Extrem?
extrem är stabilt, har en metal mission. kan inte säga om forum är bra eller dåliga, har ej testat, men vad jag vet är att de är fett dyra! sen inget skitsnack om JP, han är ju trots allt en av världens bästa åkare i sin klass, det är väl fortfarande bara han som har tagit den där railen i Åre (?). nåväl, testa innan du köper, mitt gyllene råd!

Forum el Extrem?
forum känns ju väldigt hypat och så, men min polare är nöjd med sin..... vilken rail i Åre är det han har tagit?? bild tack..

peace

Forum el Extrem?
jag köpte en forum elit för bara några dagar sedan och är mkt nöjd. har iofs bara åkt på den tre dagar än så länge men jag har absolut inget ont att säga om den, jag tycker den är skön

Forum el Extrem?
Fick låna en demo bräda och binnigar från en kille som var sponsrad av forum.. kan ju säga att den upplevelsen inte var den bästa. Det gick fan inte att åka bå brädan. Mjuka binnigar och mjuk bräda. Ska man jibba och ha väldigt förmycket attityd ska man välja forum.. men ska man kunna åka ordentligt så satsa på extrem.

Men ska jag citera en kanadensare här i red "Att åka bräda i sotfboots, är som åka att skidor i tennisskor"

Han åker på en alpin bräda och åker ifrån oss alla fake.

Alpint är det bästa vägen både utanför och i pisten..

Forum el Extrem?
Har inte testat forum brädorna tyvär, men det verkar ju finnas åsikter åt båda håll gällande dom, dock verkar mycket vara possitivt. Fast det är ju lätt att bli lite färgad när man slängt ut en massa pengar på något.

Har själv kört på olika extrem brädor de senaste 10åren.
För närvarande främst på en Enlight 165 och den är jag väldigt nöjd med. Upplever att extrems bräder över lag är väligt bra och håller en hög kvalite. Framförallt så verkar dom ha en väldigt bra kontakt med sina kunder om problem uppstår.
Har aldrig varit besviken på en extrem bräda som jag haft utan varje modell levt upp till mina förväntningar med råge.
Just en XMC har jag aldrig haft själv, har testat en vid tillfälle och den verkade helt ok. Tycker personligen att det tar någon dag att åka in sig på utrustningen och därför vill jag inte säga mer än att den är ok då jag inte han åka nog mycket på den.

Som avslutning så kan jag bara konstatera att jag är väldigt nöjd med de extrem bräder jag åkt på och kommer nog troligen att fortsätta att göra så framöver. Har absolut ingenting att klaga på gällande dessa. Har dock lite svårt för deras bindningar som jag inte upplevt matcha brädornas egenskaper och kapacitet.

Forum el Extrem?
jag har hört sägas att forums bindningar kanske inte alla gånger håller måtten men att brädorna är bättre, jag är iaf nöjd med min och jag skulle nog likna dem med burton custom i hårdhet, extrem enlight tror jag dock är en grym bräda.

Forum el Extrem?
extrem enlight är in fin bräda. Kan vara svår åkt ibörjan men sen är den som ett vilddjur. Men synd bara att jag körde sönder min efter bara 20 dagar..Man måste akta stenarna när man försöker leka Shane mcconkey och "stor" droppar.. det kan göra ont!!

Tillbaka
Topp