Forum eller Allian Backman

Robbann

Ny medlem
Tänkt köpa en ny bräda....jp walker 159 (2003)
någon som har något annat förslag, hur är Allian Backman brädorna?

Var kan man köpa Forum brödor i sverige?

Av dina alternativ hade jag valt Allian. Det har varit lite för mycket tveksamheter kring Forums kvalitet. Rykten säger att den blivit bättre och det kanske är så, men det största frågetecknet kvarstår: Monteringssystemet. Jag har träffat flera som har råkat ut för att bindningarna helt plötsligt flyttar sig under åkning, inte bra.

Det finns annars en uppsjö med bra märken som skulle kunna vara aktuella: Gnu, Libtech, Supernatural (Jag skulle verkligen bli glad om någon rättade mig och talade om att vi har fått en Mervindistributör), Unity, Glissade, Never Summer m.fl. Men på grund av att vi har något slags oligopol i Sverige vad gäller snowboardutbudet så finns dessa märken inte representerade.

Eller varför inte göra som alla andra: Köp en Burton eller Salomon och bli "lycklig"?!

Ett tips är att aldrig köpa Forum för att det är det största sk..tmärket som någonsing gjorts. Allt som glimmar är inte guld=bara för att de är dyra brädor betyder det inte att de är bra.

Köp en Allian Ingemar Backman, Kale Stephens eller Pro series. Verkar vara ganska likvärdiga brädor. Alla finns i 159, ca 25 i midja.

säger bra extrem ENLIGT... en riktig racebräda.. köp extrem det är svensk och erkännt bra märke.. alla har bara inte förstått det.. skippa alla dra märken bara för att det är häftigt.. kolla på kvaliten istället

jag köpte en JP walker -02 och den har funkat skitbra... har inte haft några problem med vare sig monteringssystemet eller nåt annat.

Köp en Allian och stöd Ingemar, som är en av ägarna av Allian. Vad jag har förstått tillverkas Allian brädorna i Elans fabrik (rätta mig om ja har fel), vilket borde betyda bra kvalité.

köp allian. . kale 159. nästa års. den är grym så inni helvete. dessutom kör alla med forum. å ifall du tar forum at destroyer 159 istäälet.. *tips

men ta allian helst. mycket grymmare märke. .
det var allt för denna gång ha det så bra nu .

köp min Burton Rippey (159)! Den är i riktigt fint skick!
Jag gillar den skarpt men vill ha en längre bräda som håller mej uppe i pudret - man blir ju bara tyngre och tyngre... ;)

jag har en Forum JP 159 -02 och den skön som fan.. inga problem alls, fattar inte vad folk snackar om när de säger att forum är skit.. JAG är iallafall nöjd !//pw

Har en Forum PL 2001! Man måste typ skruva åt bindningarna 1-2 ggr / dag, annars händer det grejjer när man minst anar det! För övrigt har jag tappat en bit stålkant!

Forum är inte helt 100

Tillbaka
Topp