Forum manual

Mustache

Medlem
Forum manual
tjenare brädaåkare!

har en seriös fråga angående brädköp

har kikat på en forum manual men vet ej riktigt vilken längd=/

finns en 159 och en 156

jag är 1,94 lång
väger 96 kilo
skostrl. 47

åker mest i park i hopp inte så mkt rails

bifogar länk

http://forumsnowboards.com/#p=6&cID=36&pID=559

går att klicka på en banner där det står specs med bredd å grejer

tacksam för svar snarast

mvh kennedy

Forum manual
Tycker du ska ha den om du kör mycket rails och andra butters då denna bräda går att pressa till max.
Kör du större hopp kommer brädan bli fladdrig då den är så mjuk . kanske bör titta på någon annan bräda .
Vet inte alls hur länge du åkt och om du ens komer känna så stor skillnad om den är lite ostabil i luften .

Bra pris är det iaf på den .

Forum manual
åkt seriöst i 1 år så alltså tror det e stor skillnad på den jag har nu en 5 år gammal ride nånting men det ä väll bara att vänja sig.

det alltså en bra bräda om man vill lära sig raila bättre men fladdrig i stora hopp.

Forum manual
verkar som du kan lite om brädaor å sånt så har du nå tips på bindningar till den brädan?

mjukhet och sånt

har strl 47 på boots så vete fan vilken bindnings strl jag ska ha heller?

mvh

Forum manual
Tänk dock på att den har ca 5cm längre åkyta än en "vanlig" bräda i samma längd. Alltså, t.ex en 150s motsvarar ungefär en 155 i åkyta. Detta är så att du kan gå ner i brädlängd för att få en kortare bräda helt enkelt, är då minimal nos och tail på den pga den långa åkytan.
Åker själv på en Jiblet som är iprincip samma bräda. Jag tycker den är riktigt trevlig och funkar även i större hopp. Kändes inte fladdrig alls i Åres 18meters.

EDIT: Såg att du hade 47 i bootsstorlek. Då borde du satsa på nån bredare bräda.

Senast ändrad:
Forum manual
Jag var inne på den för jag gillar butterings och små jibbing mest men nu blev det så att jag beställde en rome artifact i stället. Den värkar sjukt nice.

Tillbaka
Topp