Forumändring

Smogen

Medlem
Forumändring
Tjenis.

Fick precis en tanke som skulle underlätta läsandet i långa trådar på forumet. När jag kikar på långa trådar så ser jag först om det tillkommit några nya inlägg sedan senaste besöket. Detta görs, så klart, smidigast under ursprungsinlägget. Så nu till min undran; kan det inte vara en idé att göra så att man kan klicka på det inlägget man vill läsa, å automatiskt hoppa ner till detsamma?

Forumändring
Att kunna klicka på en knapp för att snabbt gå till senaste olästa inlägget är mer eller mindre standard på de allra flesta forumen, men om jag inte missat den knappen här på Freeride så finns det ingen? Har ingen koll på hur det ligger till med kod osv. Freeride kanske är handkodat i något annat språk än SQL som de flesta andra forum använder sig utav? Skulle det gå att ordna en sådan här funktion?

Forumändring
Jo, det är en bra idé. Har för mig att det här faktiskt varit uppe tidigare. Det är ju inte så mycket kod som behövs heller.

Forumändring
Carlstedt sa:
En annan sak är att man ska kunna söka i tråden vilket skulle underlätta mycket i längre trådar.
Jo det vore bekvämt, och det går ju väldigt snabbt att göra en sådan funktion så det tycker jag verkligen att Johan ska göra.

Forumändring
Ytterligare en sak jag saknar är en "förhandsvisning" dvs. när man håller muspekaren över rubriken så kan man läsa de första två meningarna.

Forumändring
Om jag inte missförstått frågan så finns funktionen...typ. Om du söker på inlägg de senaste 24 h så finns det i forumlistan en liten pil till höger om inläggets senaste svars författare. Den tar dig till sista svaret i tråden. (Eller var det första olästa?)

Ändrat: syftade på fel kolumn..

Senast ändrad:
Forumändring
Dr_Snow sa:
Om jag inte missförstått frågan så finns funktionen...typ. Om du söker på inlägg de senaste 24 h så finns det i forumlistan en liten pil till höger om inläggets senaste svars författare. Den tar dig till sista svaret i tråden. (Eller var det första olästa?)

Ah. När du säger det så. Har faktiskt inte lagt märke till den förut. Men vore det inte smidigare om man flyttade pilen till precis efter trådens namn och ändrade funktionen på pilen så att den visade första olästa inlägget istället? Kanske ändra utseendet på den också till en lite tjockare form i blå eller liknande för att matcha med resten av sidan på något sätt?

Forumändring
Dr_Snow sa:

Den tar en till sista inlägget ja. Men den visar inte om det kommit några nya inlägg sen man var där senast.

Forumändring
Carlstedt sa:
En annan sak är att man ska kunna söka i tråden vilket skulle underlätta mycket i längre trådar.
Du kan ju det genom att använad sök funktionen i IE och söka på ord som stämmer överens med det du söker, det gör jag. Det fungerar, try it!

Forumändring
Abredal sa:
Carlstedt sa:
Du kan ju det genom att använad sök funktionen i IE och söka på ord som stämmer överens med det du söker, det gör jag. Det fungerar, try it!
Antar att du menar CTRL+F. Men som du ser tycker han att det skulle underlätta i längre trådar, för om det är 100 sidor kanske det inte är så roligt att bläddra sida för sida och söka igenom.

Forumändring
Erik sa:
Abredal sa:
Carlstedt sa:
Antar att du menar CTRL+F. Men som du ser tycker han att det skulle underlätta i längre trådar, för om det är 100 sidor kanske det inte är så roligt att bläddra sida för sida och söka igenom.
Precis! Visserligen, men det gör arbetet 10ggr snabbare iallafall, när det inte finns någon sökfunktion just nu så kan man ju använda det för att underlätta. Givetvis så skulle en sökfunktion för hela tråden vara lättare, men man tager vad man haver som man brukar säga.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp