Fråga inget, för då vet du inget!

• Trådstartare Trådstartare sparksykkel
  • Start datum Start datum
S

sparksykkel

Guest
Hej och välkommen till DITT forum, där tonåringar och internetkrigare förenas och tillsammans bildar sin allians

Senast ändrad:
Spontant tror jag inte att det är en höjdare att flytta över den skon. Om det är nya Cochise pjäxan så har de riktigt bra innerskor numera. Det var. Värre när jag köpte min när Coshise kom. Då var inneskon urusel. Testa den först. Jag åkte också på Nordica pjäxor innan jag bytte till Coshise

Okej. Tyckte du det skilde sig i storlekarna? Cochise verkar vara aningen större

Cochise är stora (långa och breda) i storleken jämfört med Atomic och Scott. Ganska normala jämfört med Lange.

sparksykkel sa:
Tack för svar!

@bootfitta öppna ögonen och *trumvirvel* läs texten!
Alright, jag läste texten och kom fram till att du verkar inte riktigt veta vad du vill. Så det blir inget svar, bara en följdfråga; Vad tror du att du kommer att uppnå med att köpa en ny pjäxa och byta ut till en (annan) keff innersko?

Jag tror inte alls det är omöjligt för dig att gå ner en storlek med en så pass kort 26,5'a. Sen beror det ju på användingsområdet, kommer du gå på tur mycket eller vill du ha tech-inserts för att vara ball? Ska du va ball så hade jag prövat 25.5(även fast det är ganska töntigt med så små fötter), ska du gå på tur så är det nog bättre att stanna i 26.5, men då dyker ju frågan istället upp, är verkligen Cochise med sina stora storlekar rätt pjäxa för dig och dina fötter och behov?

edit: jong

Senast ändrad:
bootfitta sa:
sparksykkel sa:
Tack för svar!

@bootfitta öppna ögonen och *trumvirvel* läs texten!
Alright, jag läste texten och kom fram till att du verkar inte riktigt veta vad du vill. Så det blir inget svar, bara en följdfråga; Vad tror du att du kommer att uppnå med att köpa en ny pjäxa och byta ut till en (annan) keff innersko?

Jag tror inte alls det är omöjligt för dig att gå ner en storlek med en så pass kort 26,5'a. Sen beror det ju på användingsområdet, kommer du gå på tur mycket eller vill du ha tech-inserts för att vara ball? Ska du va ball så hade jag prövat 25.5(även fast det är ganska töntigt med så små fötter), ska du gå på tur så är det nog bättre att stanna i 26.5, men då dyker ju frågan istället upp, är verkligen Cochise med sina stora storlekar rätt pjäxa för dig och dina fötter och behov?

edit: jong
Din attityd är lika oskön som ditt användarnamn, förväntade mig precis lika lite konstruktivitet som jag fick från din sida men det var ju roligt att du lyckades träffa så många tangenter på skrivbordet och nästan få ihop ett svar, gratulerar.. synd bara att det var helt hopplöst (läs; keff) eller (töntigt) alt. (oball)!

Tack och lov fanns det några andra ambassadörer som gjorde vad ett forum är till för! :)

Senast ändrad:
Bootfittas svar må vara dryga ibland men är dock ofta korrekta och så även i detta fall. Om du skall köpa utan att ha möjlighet att testa (dummaste idén någonsin!) så är nog 26,5 rätt storlek om du skall tura och 25,5 rätt ifall du inte skall tura.

Så fråga dig själv, vad är du ute efter.

1. Ett drygt men korrekt svar som leder till ett lyckat pjäxköp som gör att du slipper spendera antingen flera tusen kronor på att få dem korrigerade alternativt skriva 15 trådar på freeride.se för att försöka förstå varför du får kramp/domningar osv.

2. Ett trevligt men felaktigt svar som leder till ett misslyckat pjäxköp som gör att du måste spendera antingen flera tusen kronor på att få dem korrigerade alternativt skriva 15 trådar på freeride.se för att försöka förstå varför du får kramp/domningar osv.

Om du väljer alternativ 1 så är bootfittas svar ett väldigt bra och konstruktivt svar. Om du väljer två så är boofittas svar väldigt drygt och dåligt.

Hahaha... :) det här är ju hur kul som helst. Korrekt och därför dryg, han har något att bevisa alltså.

Jag väljer nog... att ställa mina frågor någonstans där det är okej att fråga saker :)

Tuff på internet kan vem som helst vara :cool:

Vad an detta då? hålla på och redigera första inlägget..
Trevligt att veta vad som satte igång debatten/argumenten/syjuntan, gör inte heller din 'image' (anm. Ett superfränt amerikanskt ord för hur du framstår för andra) någorlunda bättre!

I verkliga livet krävs en förmåga att ta avstånd till allt som skrivs och sägs.. tänk vilken gnällkärring man själv skulle vara om man inte kunde se genom fingrarna, skogen eller liknande synonymer.

Sex Laxar i en Lax Ask
Tjenixen!

sparksykkel sa:
Hej och välkommen till DITT forum, där tonåringar och internetkrigare förenas och tillsammans bildar sin allians
Nu är du ju bara löjlig. Både ändra rubrik och första inlägg bara för att du blir putt på ett svar.

Dessutom tycker jag inte att Bootfittas svar var allt för dryga heller baserat på hur den ursprungliga frågan var ställd och de efterfrågor som kom.

Det var snarare du tycker jag som börjar med en dryg stämning i tråden med din "öppna ögonen och *trumvirvel* läs texten!"

Som vanligt brukar skit in, skit ut även gälla för forumfrågor. Kommer det någon och ställer en riktigt bra och väl underbyggd fråga så får man seriösa och bra svar.

Ställer man en dålig fråga, får man svar därefter.

I detta fallet så förstår jag inte varför de 2 olika pjäxornas BSL skulle ha något med saken att göra. Därav känns inte Bootfittas första svar allt för tokigt. Men visst antingen kan man ju ta det med glimten i ögat eller så kan man ju bli förbannad och reta upp sig på det. Ditt val.

Senast ändrad:
Nämen nu tror jag... Dra in taggarna och läs lite långsammare tror jag. Inte för att någon kommer tillbaka till ett forum efter åt sånt här fiasko till tråd.

Justin Timberlake sa det väl bäst...

Nej jag vill bara försäkra mig om att jag ligger på samma nivå :) det är viktigt att hålla sin "image", så för att smälta in så behövs det lite fiasko och dryg karaktär..

Många otroligt roliga åsikter ang. frågor och svar :) detta kan säkert rulla på vidare länge

Senast ändrad:
Om ursprungsinlägget återställs kanske det blir lättare för ytterligare personer att komma med input? Om TS skulle vilja ha mer input alltså.

För att komma runt omogna TS som ändrar texten så kan man som andrepostare citera TS. En annan grej som Freeride kan göra är att sätta en maxtid för redigering, t ex 15 minuter eller så och det på alla inlägg. Typ som på Flashback. Trådarna blir ju helt värdelösa för senare besökare som letar information om alla går in och editerar så att det blir goddag yxskaft av det hela.

snorkel sa:
För att komma runt omogna TS som ändrar texten så kan man som andrepostare citera TS. En annan grej som Freeride kan göra är att sätta en maxtid för redigering, t ex 15 minuter eller så och det på alla inlägg. Typ som på Flashback. Trådarna blir ju helt värdelösa för senare besökare som letar information om alla går in och editerar så att det blir goddag yxskaft av det hela.
jag plingar in
@johan på det här för det låter helt klart som en funktion värd att diskutera. sorry för OT.

Heddious sa:
@snorkel jag vet inte.. räknas forumfunktioner som "övrig utrustning"?
För vissa teknikpillrunkade forummedlemmar som diskuterar millimeter fram och tillbaka för bindningarna på sina Opinion så kan jag nog säg att forumfunktioner är den viktigaste delen av utrustningen....

bootfitta sa:
Heddious sa:
@snorkel jag vet inte.. räknas forumfunktioner som "övrig utrustning"?
För vissa teknikpillrunkade forummedlemmar som diskuterar millimeter fram och tillbaka för bindningarna på sina Opinion så kan jag nog säg att forumfunktioner är den viktigaste delen av utrustningen....
Jag skrattade så jag fick ont i magen :D

Tillbaka
Topp