Fråga inte om skidor finns kvar!

Quiksilver85

Ny medlem
Hej!

Är så jäkla trött på alla som frågar om skidor eller liknande finns kvar på Köp&Sälj sajten om man ändå inte är intresserad.
Får dagligen mail från folk som undrar om produkten finns kvar men hör aldrig av dem igen!
Man borde Fundera först på om man är intresserad och fråga sen.... måste ju finnas roligare saker att göra? Än att fråga folk om de sålt sina produkter?

Eller vad tycker ni?

När man genomför ett köp vill man kanske se vad som finns att välja mellan. Då kanske man frågar om dom finns kvar, så att man kan räkna med det när man sedan bestämmer sig. Lite sur för att ingen köper dina saker? Pröva sänk priset...

ja det där är sjukt drygt. Är jämt massa folk som ställer 1000 frågor men aldrig köper nått. Man vill ju få sina saker sålda inte massa chat kompisar.

Handlar inte om att någon inte köper mina saker.
Och om dem hade vart för dyra hade dom väl inte frågat från första början?
Utan det är dessa som typ vill ha en chat kompis och skriva med.
Först och främst får man väl skicka runt lite bland recensionerna och kolla vilka skidor det är man ska ha, sen får man tänka ut vad man e bered att betala. Till sist är om man hittar en produkt som stämmer överens med sin plan och är i ett bra skick!
Men jag kan ha fel, vi alla kanske är olika när vi ska handla... vissa kanske gillar att ta det från andra hållet?

Min känsla är, då jag håller till en del på Köp&Sälj, att jag kontaktar människor som skriver bristfälliga annonser, utan längd på skidan, vilken bindning det är, storlekar på pjuck som får plats i bindning osv. Men du kanske syftar på människor som börjar prata massvis med varandra, som du säger, chatkompisar och då håller jag med! :)

Quiksilver85 sa:
Hej!

Är så jäkla trött på alla som frågar om skidor eller liknande finns kvar på Köp&Sälj sajten om man ändå inte är intresserad.
Får dagligen mail från folk som undrar om produkten finns kvar men hör aldrig av dem igen!
Man borde Fundera först på om man är intresserad och fråga sen.... måste ju finnas roligare saker att göra? Än att fråga folk om de sålt sina produkter?

Eller vad tycker ni?
Finns de som är 'jäkligt' trötta på de som inte orkar radera/ändra annonser efter att prylarna är sålda... Kanske är det en del i varför många frågar om grejorna finns kvar.

Jag har svarat på några annonser har på freeride nu i höstas, men jag ville bara höra mig för och veta vad det finns att välja mellan, kolla läget liksom, jag var ju tex interesserad i att par k2 public enemy som Tommy (han som har gjort tråden) skulle sälja, men efter ett noga och övervägande så tänkte jag att jag väntar ett tag och kollar upp vad som finns! så därför blev det ingen affär. men sen hittade jag ett par head lagg. MYCKET billigare, och dom var minst lika fina, För ca 1000:- mindre, och jag menar skidor går ju åt, så jag bryr mig inte så mkt om det är K2 PE Elr ett par Head Mojo, Dom är då minst lika bra, bara det att jag betalade över 1000:- mindre för head laggen!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp