Fråga om ny bräda

• Trådstartare Trådstartare goz77
  • Start datum Start datum
G

goz77

Guest
Fråga om ny bräda
Hej Snowboardexperter,

Jag funderar på att köpa min första bräda. Har hyrt tidigare och fått allt mellan 150 och 160 cm med div. märken.
Jag åker medelbra, mest i pist och offpist, hoppar o trixar lite grann, har hållt mig borta från pipen.

Jag har fått ett erbjudande att köpa en Burton Motion (156 cm) med Burton Custom bindning som jag funderar på.
Eftersom jag bara åker 2 veckor om året så behöver det inte vara den ultimata brädan för mig men jag vill ju ändå den ska funka de veckorna.

Jag är 177 lång, väger 82 kg.

Vad tror ni, kan jag använda den brädan eller borde jag försöka hitta en längre?

Fråga om ny bräda
....

*suck*

jag antar då att dina fötter är precis lagom stora för den bredden på brädan eftersom du utelämnar den informationen.. jag tror också att din stance-bredd samt dina vinklar är så passande att bredden på brädan är bra..

så...

177, 82 kg.. en burton motion är MJUK för dig om du skall ta en 156.a (om den e bred nog)

MEN... en Motion med Custombindningar är bra till dig att leka och ha roligt med de två veckorna som du åker.. en ultimat skulle kanske vara 158/159 .. mellanhårt flex och ett par missionbindningar,.. (pga din vikt).. men annars funkar custombindningar bra..

(hoppas att bindningarna är i rätt storlek till dina skor ..ex. har du 43 skall du ha medium i burtonbindningar, har du 44 skall du ha large)

/Pinn

asså.. summan av kardemumman är ... köp den om den inte e för smal och/eller för dyr..

Fråga om ny bräda
den är 3 år gammal o kostar 2000. Inga synliga repor.
Han som har den har som jag bara åkt 1-2 veckor / år.

Fråga om ny bräda
..
..
jag vidhåller,, summan av kardemmumman resonemanget..

2 lax.. hmm.. med custom bindningar .. från 2000.. hmm.. *tänka*

jorå.. pruta ner till 1800 så e jag nöjd ;)

/Pinn

Fråga om ny bräda
Det var 2300 för att vara exakt.
Prutade ner till 2000 och köpte den.

Tack för hjälpen!

Tillbaka
Topp