Fråga

bounch

Ny medlem
Fråga
Hej!
Jag undrar om det är någon som har åkt med UCPA och kan berätta lite för mig om deras organisation och hur det är att åka med dem.
Funderar på Serre Chevalier eller Val thorens någon som varit på båda orterna och kan rekommerndera det ena framför det andra?

Fråga
Har åkt med UCPA för ca två år sedan, visserligen till Val Disere (med reservation för stavingen) men ändå. Att åka med UCPA är helt anorlunda till skillnad från att åka med ngt charterbolag t ex Langley eller STS. Upplägget känns bra och man får verkligen valuta för pengarna (pengarna som dessutom inte är lika stora i jämförelse) även om boendet är ytterst spartanskt. Maten är bra med lokala inslag och man behöver inte gå hungrig vilket kan vara nog så viktigt på en skidresa.
Om man som jag glömt sitt skidpaket hemma (fan!) så finns kostnadsfri låneutrustning att tillgå vilket är helt fantastiskt, men räkna inte med några hypernya lagg/bräda.
Guiden jag åkte med i den svåra gruppen var ytters kunnig och det är kul att komma till ställen man inte annars skulle utforska om man bara är borta en vecka. Vi fick även lattja lite med lavinsändare (ngt som senare skulle visa sig mycket använbart i mitt fall).
Men för att göra en lång historia kort så kan man bara konstatera är att UCPA står för tidiga mornar, guider, uttrustning och prisvärdhet....

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp