Frågor gällande tåg: Zürich - St Anton

Linuslindroth

Ny medlem
Ska flyga ner till Zürich från Köpenhamn. Har en del frågor gällande transfer/tåg till Stanton.

Tar man tåget från flygplatsen eller måste man tas sig från flygplatsen till tågstation med buss/taxi?

Är det nödvändigt att boka biljetter i förväg eller kan man köpa tågbiljetter väl där nere?

Vad är priset på en tågbiljett Zürich - St Anton

Tjena.
Du kan ta tåget från flygplatsen men måste byta på Zürichs tågstation för ett tåg som går till St Anton. Jag åkte St Anton - Zürich då var det inga problem att köpa biljett på plats.
Priset ligger på 38 om du köper biljetten redan på flygplatsen.
Har några tågtider här om du hör av dig!

Hej, jag har också tänkt lite på det här, ska till st anton v 10. Har kollat lite på Oebb, lr vad det heter det tågbolaget som kör till St Anton. Deras hemsida är ett stort kaos. Men det går iaf tåg ganska ofta Zurich tågstation -> St Anton , så tror inte man behöver förboka. Zurich flygplats -> tågstationen går det flera tåg i timmen. Men pris hittar jag inget om, inte heller hur man förbokar om man ens kan?

/A

åkte St Anton - Zurich nu för 2 veckor sen och har en tidtabell kvar sen dess. 38 Euro kosta det om man började i St Anton , möjligt att de går att betala med Euro på andra hållet också. Du skall inte behöva förboka, där var gott om platser. Tågen från flygplatsen till huvudstationen går ganska ofta har jag för mig. Från Zurich tågstation går de 07.40 , 09.40 , 13.40 , 17.40 , 21.40 om denna tidtabell forfarande är aktiv.

Lycka till !

Förboka behövs inte, och du behöver inte hller boka en plats på tåget, kostar bara extra. Enkel resa kostar 38e eller 50 sf betlar du me kort är de sak samma men de tar euro oxå.
Tidtabellen finns på www.oebb.at

-Sophie

Kolla på www.sbb.ch för exakta tabeller och priser.

Behöver inte förboka den streckan. Åkte där förra vintern. I schweiz går tågen tid och det finns gott om plats.

I St Anton ligger staitionen väldigt nära centrum

// Johan

Jag gick fram till någon lucka och sa att jag ville åka till St Anton, var tvugnen att köra 5 byten, sjukt.

Apropo tidtabell: I Schweiz byttes tågtidtabellen den 14/12. Inte allt ändrades, men det betyder att den du (Apzz) har kanske inte är aktuell.

Tillbaka
Topp