Frakta packning?

• Trådstartare Trådstartare Leez
  • Start datum Start datum
L

Leez

Guest
Frakta packning?
Jag och min vän har bestämt oss för att spendera en säsong i St Anton och har bokat flyget ner i slutet av november. Nu undrar vi hur vi ska få med oss vår packning ner, för vi kommer garanterat ha mer än 20 kg var med oss. Vi har båda ett par skidor, pjäxor samt stavar och varsinn bräda med boots till. Är det värt att betala överviktspriset på flygplatsen och isåfall vad kostar det ungefär? Eller ska man satsa på att skicka ner grejorna med ett transportföretag som tex. Skytransport?
Hade vart himla bra om någon vet och vill dela med sig!

Tack på förhand!

P.s. Vilket datum öppnar liftarna i St Anton?

Frakta packning?
Om ni åker med Sas behöver ni iaf inte betala mer övervikt än 3 kilo om skidorna, pjäxorna och stavarna gör att ni kommer över 20 kg. Dvs ni ni kan packa 19,9 kilo, å sen max betala 120 pix för skidutrustingen. Glöm sen inte att ni även får ta med er 8 kg handbagage ;)

/// Martin

Frakta packning?
det stämmer inte riktigt ozthojvel. JAg har varit i kontakt med SAS och de sade att skidorväska päjor kostar 240 kr, de går som extra utrustning tror jag de hette. Men då får man pressa de väskorna bra skall du se!!

ha det

Frakta packning?
Om man har en snowboard, ett par skidor plus packning för en hel säsong kan det ju bli lite tufft att kånka på allt. Hur får man grejerna från flygplatsen till slutdestionationen? Kan man lämna bagage på flygplatsen för att hämta upp den efter några dagar? Eller hur fan får man med sig allt?

Frakta packning?
ett tips är att köpa en hockeybag på hjul. jag köpte en ifrån stadium av märket easton som jag och en vän med lätthet själva hade kunnat krypa ner i.

men annars är det rätt billigt att skicka paket. skicka markpost. de behöver inte flygfraktas.

Frakta packning?
Har själv burit snowboard, skidor, 2 pjäxbagar, stor trunk och rygga som säsongspackning så det är inte så farligt. Man går ju inte mer än max några hundra meter endå. Jag tog allt på en buss med typ UCPA eller liknande företag. Det gick bra, men man får smyga lite med att man har så mycke med sig.

Frakta packning?
kalle188 sa:
det stämmer inte riktigt ozthojvel. JAg har varit i kontakt med SAS och de sade att skidorväska päjor kostar 240 kr, de går som extra utrustning tror jag de hette. Men då får man pressa de väskorna bra skall du se!!

ha det
jjohan har så rätt, man måste ha koll innan man postar...

Tillbaka
Topp