frakta paket från canada

Rospigg

Ny medlem
frakta paket från canada
Ja, som rubriken säger, ska ju då få hem ett par skidor+eventuell bräda och lite tillhörande utrustning. Någon som har något bra tips? länk, egen erfarenhet etc.??

Tack på förhand..

/Tobias

frakta paket från canada
Hej Tobias.

Jag har skickat grejor från Sthlm till Vancouver med TravelCargo, http://www.travelcargo.se/
Vet ej om de skickar motsatt riktning dock, men de kanske kan hänvisa dig vidare.

Billigast är att skicka med Posten, men då får paketet inte vara längre än 150 cm och så korta skidor kanske du inte har...?

/Lina

frakta paket från canada
tjena
fick ett paket från usa förra veckan och det är ungefär samma priser i canada.
som lisa säger får inte paketet var längre än 150 cm. men jag fick ändå hem min bräda på 156 cm efter lite strul.
ska du skicka saker över 160 kan det bli väldigt dyrt.
jag fick betala 67 dollar för att frakta hem brädan och en jacka.
då hade jag den efter 4 dagar.
hör med usps dom brikar kunna få över sakerna.

frakta paket från canada
försökte få hem mina prylar från canada i våras då jag själv fortsatte ner till sydamerika.
skidor e bara att glömma, inte värt pengarna,nästan billigare att flyga hem med skiten.
gör någon glad, ge bort dom till någon som behöver dem.
annars så e det billigaste posten, upp till 30kg.

http://www.canadapost.ca/splash.asp

har du priser och regler.

frakta paket från canada
jag har samma problem, jag ska till whistler i vinter sen så dra jag ner till LA och skulle gärna vilja skicka hem skidorna från canada då dom inte kommer få plats i bilen på väg ner till staterna. Är det verkligen ingen som har koll på detta?

Haga

frakta paket från canada
Bara att instämma med övriga, problemet är att få hem skidorna eftersom de ju förhoppningsvis är över 1,5m långa men är man där en hel säsong kan man ju alltid skaffa sig lite nya vänner som ska hem o muta dem lite så löser det sig, det e nog det billigaste o lättaste alternativet. Plus att då lär ni ju hålla kontakten också vilket inte alltid e fallet annars. I övrigt tyckte jag det var ganske billigt att skicka hem grejerna med posten från kanada. Pröjsa max 1500kr för o få hem allt innan jag drog vidare till sydamerika.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp