Från Geneve till...?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

haze61

Ny medlem
Från Geneve till...?
Hej

1. Jag landar i Geneve nästa fredag, hyr en bil och skall sedan bege mig till den/de orter som har mest snö/bäst åkning i franska, italienska eller schweiziska alperna. Vart åker jag??? Val dÍsere? Courmeyeur? Zermatt? Val Thorens? Verbier?

2. Bilhyra verkar INTE vara billigt på Geneves flygplats. Vilken biluthyrare är billigast? Jag behöver ett rejält åk, typ SUV.

Help....

Senast ändrad:
Från Geneve till...?
1. Spana på Snow-Forecast. Courmayeur var bra i söndags, Zermatt lär vara bättre. Val d'Isere ska enligt ryktet också vara bra just nu, har dock dålig koll där.

2. http://www.e-sixt.ch/ har varit billiga de gånger jag hyrt bil. Men det verkar vara lite som med flygpriser, dagsformen avgör vilket företag som är billigast. Kolla både de, Hertz, Europcar och vad de nu heter mer för att få schyssta priser. Är du ute efter någorlunda stor bil som är billig funkar Opel Zafira hyggligt. Går att åka 6 personer inkl. skidprylar i en sån (dock ingen plats för mer packning än skidor och pjäxor). Kolla annars vad det kostar att hyra bil från nåt kontor som inte ligger på flygplatsen. Eventuellt kan det löna sig att ta taxi från flygplatsen till en biluthyrare i stan p.g.a. avgifterna de får betala för att ha kontor på flygplatsen.

Från Geneve till...?
Hej,
1. Zermatt har okej med snö, det är sämre utanför pisten, men backarna är sköna. Skall man ha bra offpiståkning är det framför allt glaciärerna som gäller= Bergsguide!! Verbier är ingen höjdare just nu efter vad jag har hört. Kolla in Zinal mitt emellan Verbier och Zermatt. Kul ställe om snön är bra.

2. Kolla priser (och boka) på seat24.se eller mrjet.se De brukar ligga klart lägre i pris än att hyra över disk.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp