Från Göteborg till Cervinia

duff

Ny medlem
Jag har en enkel fråga; Hur tar man sig billigast möjligt från Göteborgsområdet till Cervinia?

Jag är bara intresserad av att komm dit, jag skiter i boende. Har kollat lite på Lion etc och en busstol ligger på 1595 (1295 går också att få) problemet med dess är att avgångarna är en gång i veckan och jag vill inte nödvändigtvis åka på en fredag. Kan åka vilken dag i veckan som helst, bara jag kommer billigt undan. Någon som vet om det finns Bussbolag som reser i Europa och koncentrerar sig på själva resan? Eventuellt åker till Turin och sedan lokaltrafik...

Tacksam för alla vettiga synpunkter och svar (betackar mig således för allt marcus_e_o_co kan tänkas vilja skriva...)

ville bara säga att du kommer få uppleva en av alpernas riktigt stora pärlor.. skidsystemet e great!

aaaa ja har också varit i servinia men vet ej hur man kommer dit

Ett sätt att komma billigt undan är att flyga med Ryanair till London (STN) och sen vidare ner till Turin. Om man bokar snart och dessutom är flexibel så kan man komma undan med ca 400-500 enkel väg, sen går det bussar från Turin upp till Cervinia.

Du kan även flyga med Sterling till Milano, som det också ska gå bussar ifrån.

http://www.cervinia.it/sezioni/comearrivare/intro_inglese.lasso

Cervinia är verkligen ett kalasställe.

Lycka till!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp