Från "snowblades" till RIKTIGA skidor

hgfa

Ny medlem
Behöver lite hjälp och goda råd. Jag och en polare har åkt sedan två år sedan bara blades. Och nu vill jag gå över till skidor. Blir det stor förändring och vad sker ?
Ni får gärna hör av er angående vilka skidor man kan ta och köpa och sånt.

Tack på förhand

Ni kommer nog kunna utvecklas mer på ett par riktiga skidor, inte bara inom trick utan främst åkmässigt så lär det bli mycket stabilare och bättre.

Fråga i butiken efter ett par bra nybörjarskidor så fixar dom något som passar er. Twintips kanske vore något?

det går ju inte att jämföra nästa. åka på fötterna mot att ha skidor på sej. nu blir de ju lite sport:P
ne men ni har säkert feta balansen efter att ha åkt på dom där små så de ska nog gå bra.
enda grejen som e lite jobbig tycker jag när man har åkt blades länge å byter till skidor är att när man ska snurra 270 på rails så blir de 180 å man dör! tips! ta i mycket! ciaao

Tack för hjälpen, ja visst twintips är absolut något för mig har funderat ett tag nu sånna skidor. Men jag gillar både att vara i park och i pist du vet :P Kan man använda twintips till pisten med utan större problem ? :D

felix sa:
Ni kommer nog kunna utvecklas mer på ett par riktiga skidor, inte bara inom trick utan främst åkmässigt så lär det bli mycket stabilare och bättre.

Fråga i butiken efter ett par bra nybörjarskidor så fixar dom något som passar er. Twintips kanske vore något?

hgfa sa:
Tack för hjälpen, ja visst twintips är absolut något för mig har funderat ett tag nu sånna skidor. Men jag gillar både att vara i park och i pist du vet :P Kan man använda twintips till pisten med utan större problem ? :D

felix sa:

om du har åkt blades innan så ska du nog inte ha några problem med att använda ett par skidor till båda delar ska du se. lär nog dröja ett litet tag innan du blir så pass duktig att du hämas av att ligga med ett par twintips i pisten. innan dess har du nog dessutom upptäckt vad som passar dig bäst, park eller pist i detta fallet, och vill då ha ett par skidor för just det.

jag har åkt carvingskidor sedan två års ålder, gick nyss över till twintips och det är ingen större skillnad när det gäller piståkning :)

Så det är inte det ? :) Trodde det var skillnad. Men dåså nu slår jag till på ett par twintips, men har ni några råd vad för twintips som är bra ? Märken och sånt

rrruffe sa:
jag har åkt carvingskidor sedan två års ålder, gick nyss över till twintips och det är ingen större skillnad när det gäller piståkning :)

Men dåså nu slår jag till på ett par twintips, men har ni några råd vad för twintips som är bra ? Märken och sånt

kolla runt lite på forumet. ett par mjuka skulle nog underlätta för dej då dom dels lämpar sig för parkåkning och dom blir lite mer lättåkta i pisten. kolla k2 fujative.

Ingen av er som vet någon bra site där de säljer skidor aka twintips eller om ni skulle kunna länka några åt mig ? :)

hgfa sa:
Ingen av er som vet någon bra site där de säljer skidor aka twintips eller om ni skulle kunna länka några åt mig ? :)
skicka ett fr mail till mig annars så får du en lista av mig med ett helt gäng med twintips med bra priser. ju fler som köper desto billigare blir det....

Tillbaka
Topp