Frankerhausers railtävling?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Muppas

Medlem
är det någon som vet hur långa de längsta bidragen är som har skickats in till tävlingen? jag har hört rykten om att det är 12 meter på snowboard och 8 meter på skidor. kan det stämma? piis

har hört att en snowboard åkare tog 24 metern i Åre.

Näe precis 8 meter kan ju inte alls stämma :P

Ser att du är lite sugen Martin, kom upp hit så kan jag bygga kick och filma....=)

Jo, tyvärr är rekordet bara 8 meter hittils. Och han som railat dom där 8:a metrarna kommer få 10000 kr innan månaden är slut om ingen knäcker han och skickar in beviset till Frankerhauser.

andreas-n, det railet som du skicade in ser ju ut att vara roligt att köra:P

jag och min polare tog en 12,2 meter 2kinks rail i fredags..men vi vet inte om det är lönt att skicka in den..men iom. att det tog 2 timmar för oss att klara av den käns det som bortkastat att inte skicka in den..men vi letar längre:D

8 meter är ju inte så spec mkt:S det finns ju fett med mer

Oh vafan har alla fått sin information från...

Häromdan så drog min polare 24meter rail på bräda... o han kör(sponsrad av) med frankerhauser.. så vafan skriv inte sånt som ni inte e säkra på....

peace out

peaceforkows: jag var ju inte säker, det var därför jag frågade och lade till i min text "rykten" om det. och det är inte så många som komenterat det ryktet om snowboard som jag frågade om. så du tycker inte att man ska skriva i forum om man inte är helt säker? jag brukar i alla fall få svar på mycket saker som jag inte redan vet genom detta forum och det är ju kanon det!

Rackarns är tävlingen redan avgjord, jag som körde det här railet i måndags...
pyrstair.jpg

ett ypperligt tillfälle för denna diskussion hade ju varit om Raildatabasen fanns. =D
bara att välja och vraka mellan olika rails

själv klarade jag inte hela stadsbibliotekets rail i stockholm.

30 meter.

Hasse Åhlund, vinnare i Frankerhausers railtävling

Efter en galen färd på drygt 30 meter med avlutande landning i Umeälven visar han var skåpet ska stå.

För hans våghalsighet och bevisade kunskap inom railåkning belönas Hasse Åhlund med 10 000 riksdaler från Frankerhauser. Vinnarbidraget är bland det svettigaste som Frankerhauser skådat och funderingar har funnits på att skicka in det "Craziest Videos" för att på det sättet tjäna tillbaka pengarna. En galen Hasse Åhlund tar sig an ett över 30 meter långt träräcke och på bästa Umemanér avslutas färden i Umeälven. Vi vågar inte tänka på vad som hade hänt om felskärsjanne hade petat av honom från räcket.

"– Jag har kollat in railet ett tag och det var riktigt skönt, men landningen i älven var inte lika skön. Hursomhelst sitter 10 000 spänn fint inför sommaren", säger Hasse Åhlund.
Källa: Dreams.se
www.frankerhauser.com

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp