Frankrike 2011/12

karinelgh

Ny medlem
Frankrike 2011/12
Hej!
Jag och min kompis tar snart studenten och har tänkt göra vår första säsong nu i vinter. Vi funderar då på att åka till val d'isere, verkar dock ganska dyrt, är det någon som har förslag på något billigare ställe i frankrike möjligtvis? Eller någon som har kontakter för boende? Vi kan gärna tänka oss att dela boende med några trevliga människor!

/Karin

Frankrike 2011/12
Hej! Jag är också sugen på att göra en säsong i franska alperna i vinter. har kollat mycket på val d'isere men jag bryr mig egentligen inte om vart jag åker, bara det är bra skidåkning och fest!
när hade ni tänkt att dra ner?
vore ju fett om vi kunde hitta en lägenhet och försöka få in typ 4 eller 6 pers så de blir så billigt som möjligt :)

Frankrike 2011/12
Hejhej!
Skriv gärna lite om dig själv i ett PM! Vi har hittat några fler att bo med, men det är alltid bra att veta att folk är intresserade, ifall andra hoppar av eller bara kul att veta vilka som kommer vara där i vinter!
/Karin

Frankrike 2011/12
Hejsan! Jag är också väldigt sugen på att sesång i alperna i vinter! Jag är en nittonårig snowboadtjej och jag letar lite boende mates! Har ni huset full, eller hur ser det ut? Vill annars gärna vara med och dela boende! // Filippa

Frankrike 2011/12
Hallå!
Jag har varit i ett ställe i France två år i rad nu som heter Serre Chevlaier. Världens bästa ställe enligt mig. om själva serre kan ni läsa mer på ortguiderna, men kan säga att för fyra månader på ett lägenhetshotell betalade vi 1300Euro. då fick vi nya handdukar och lakan varje vecka ;)
Serre ÄR en lugn dal som alla skriver men det är lite charmen med det hela tycker jag. Om man vill så kan man åka till Val-T o festa i fyra dagar, sen är man nöjd ett tag :P
Hör gärna av er om ni vill ha mer info, boende, jobb resa etc.
Lycka till

Frankrike 2011/12
Hejsan!

Jag är också sugen på att dra neråt Alperna denna säsongen. Är en 20-årig tjej som gjorde säsong i Kanada förra året och är sugen i år igen. Hör av er om det finns plats för en till :)

/Ida

Frankrike 2011/12
Jag och en vän är intresserade av kamrater att bo med! Så om ni har hittat nått och det finns två platser till så hör gärna av er, jag kille 21 och tidigare osäsongad och vännen min 20 tjej och en tidigare säsong i st anton!

///Anton

Frankrike 2011/12
Hej!! Känner att det börjar brinna i knutarna så smått.. Har inte lyckats fixa något boende än till säsongen. Kan egentligen tänka mig att åka till vilken fransktalande ort som helst. Någon som har en sovplats över eller har lust att leta tillsammans? Någon som bor i Malmö/Lund området?

Tillbaka
Topp