frankriketips!?

camoy

Ny medlem
frankriketips!?
tjenare!
tänker dra ner till franska alperna nästa säong, för att självfallet åka skidor men jag får nog jobba en aning också så att det går runt. så jag undrar hur förutsättningarna e att skaffa jobb o boende på plats, och framförallt NÄR man ska dra ner!??

och en sak till: nån som har nåt tips på nån favoritskidort att säsonga på i frankrike??

/camilla

frankriketips!?
Just hemkommen från Chamonix och skulle nog säga att det är relarivt enkelt att skaffa både boende och jobb där men de kan vara en fördel att kunna språket om man vill jobba och att vara ute i tid iaf någon gång i början av Januari

frankriketips!?
Val D Isere så klart!! Har nettopp kommet hjem fra Val og det har nok engang vært en utrolig sesong. Bra ski og det er alltid bra party i byen. Dessuten finnes jo Le Tropic der!!

frankriketips!?
Serre Chevalier så klart. Fin offpiste och ingen som åker den. Du har alt ny pulver for dig själv. Jag skulle säga åk til Frankrike i sluttet av november. Da finns bolig och job. Det går vel bra at åke i början af januari, men der är dom bra job tagit av andra.

Tillbaka
Topp