Freak Out - Extreme Freeride, nytt skidspel

Jollen

Ny medlem
saxat från gamereactor.se

Svensk offpiståkning
(PC, PS2, PSP)
Av Bengt Lemne Skapad 2006-08-17

Den Umeå-baserade spelutvecklaren Coldwood Interactive verkar helt ha snöat in på att göra skidspel i alpin miljö. Efter de två Ski Racing-spelen med Hermann Maier som frontfigur jobbar man nu på Freak Out - Extreme Freeride, där offpist står på menyn. Återigen är det den österrikiska utgivaren Jowood som Coldwood samarbetar med och spelet ska släppas till PC och Playstation 2 under hösten, medan en PSP-version ska släppas i början av nästa år. Det har tyvärr inte släppts några bilder från spelet ännu, men det ska visas upp på Games Convention i Leipzig som startar nästa onsdag så då kan vi säkert bjuda på mer information.

http://www.gamereactor.se/nyheter/?id=8101

Tycker själv att ski racing spelen enbart har varit måttligt underhållande och de har väl inte fått något grymt mottagande av spelpressen, men hoppas hoppas att det här kan vara något...

de e ju alltid något...racing spelen tyckte jag verkligen va kassa, men hoppas att de blir bättre känsla i detta. De e väl de enda seriösa extrem skidåknings spelet till PC?Om man inte räknar Jibberish såklart.

/adam

om man gillar snowboard så verkar http://www.stokedrider.com/ vara ett riktigt trevligt freeridespel. har dock för närvarande för kass dator för att få det att rulla.

Stoked_Rider_ft_TB_9.jpg

Senast ändrad:
fran hype.se:

Film: Freak Out Extreme Freeride - PS2 PSP PC

Datum:Tisdag 19 december, 2006kl 20:12Text:Gunner

Freak Out - Extreme Freeride heter ett spel som Jowood ligger bakom. Det kommer att se dagens ljus under första kvartalet 2007 och det till Playstation 2, Sony PSP och PC.

Senast ändrad:
Ett nytt SSX är väl bland de sista vi behöver!
Mer realistiskt tack!

Men ser kul ut endå :)

Johnny Moseley Mad Trix i repris? Jag hade hoppats på ett genuint extremåkningsspel när de nu ändå kan göra ett verkligt världscupsspel, men icke. De där programerarna kan inte hålla sina fingrar borta och göra det till ännu ett misslyckat SSX.

det ser bättre ut en ssx.. mer verkligt iaf, fast jag gillade inte hur gubben svängde och så lutade han inget på S railet det såg inte så bra ut..

den stora frågan är: Kan man göra cork, eller är det som på ssx, bara flippar och snurrar? Isåfall börjar jag gråta.

Nja, nej jag skulle knappast betala för det men roligt att det kom ett svenskt spel.
Visste iof detta redan i somras..

Tycker det är väldigt likt ssx on tour! Varför skapar man inte ett mer realistiskt spel?

Fick hem Freak out i måndags. Det e väll kul å så men det är lite dålig grafik & sen tycker jag att det e för lite ren parkåkning. sen vore det bra om dom hade smällt upp lite liftar som i Shaun Palmers pro snowboard så att man inte behöver åka backen ner å restarta för menyerna e lite sega (på ps2 versionen iaf).

vore kul om aktivision & neversoft gjorde ett riktigt bra skidspel

Tillbaka
Topp