Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Freeride/all-mountainskidor. Nybörjare, vikt/längd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="DirtyPigeon" data-source="post: 937379" data-attributes="member: 131550"><p>Tack, jag har kickat runt lite.</p><p>De skidor som verkar nämnas mest är Mantran och Holowitz (ursäkta stavningen)</p><p></p><p>Här är mer info om mig:</p><p></p><p>- Nuvarande skidor: Rossi.. Zenith Z72 (underbara på pisten, hade svårt med de i skogen)</p><p>- Vikt: 92kg</p><p>- Längd: 186cm</p><p>- Åkstil: Försöker åka så agressivt som möjligt (efter min kunskap och teknik)</p><p>- Erfarenhet: Tog upp skidåkningen iår efter mer än 10 års vila, har varit i backen ca 10dagar och räknar med minst lika många till under säsongen. Jag är nybörjare sett till antal år på skidor men tar mig ner i alla pistade förhållanden, och även när snön/terrängen ojämnare med hyfsad teknik, och jobbar stenhårt nu för att få en fin slice i backen med mina carving.</p><p></p><p>Anledningen till att jag tog upp tråden var min besvikelse över skidans (Zenithen) respons i skogsterräng (40-50 cm relativt hård snö). Den fastnade och skar sig ner in i snön frekvent. Är det pga bristande teknik eller kan jag skylle på skidan där?</p><p></p><p>Gällande skidval verkar både Mantran och Holowitzen intressanta, frågan är hur bra av åkare man måste vara för att hantera de?</p><p></p><p>Extreme Bullet också? Erfarenhet utanför pisten med den?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DirtyPigeon, post: 937379, member: 131550"] Tack, jag har kickat runt lite. De skidor som verkar nämnas mest är Mantran och Holowitz (ursäkta stavningen) Här är mer info om mig: - Nuvarande skidor: Rossi.. Zenith Z72 (underbara på pisten, hade svårt med de i skogen) - Vikt: 92kg - Längd: 186cm - Åkstil: Försöker åka så agressivt som möjligt (efter min kunskap och teknik) - Erfarenhet: Tog upp skidåkningen iår efter mer än 10 års vila, har varit i backen ca 10dagar och räknar med minst lika många till under säsongen. Jag är nybörjare sett till antal år på skidor men tar mig ner i alla pistade förhållanden, och även när snön/terrängen ojämnare med hyfsad teknik, och jobbar stenhårt nu för att få en fin slice i backen med mina carving. Anledningen till att jag tog upp tråden var min besvikelse över skidans (Zenithen) respons i skogsterräng (40-50 cm relativt hård snö). Den fastnade och skar sig ner in i snön frekvent. Är det pga bristande teknik eller kan jag skylle på skidan där? Gällande skidval verkar både Mantran och Holowitzen intressanta, frågan är hur bra av åkare man måste vara för att hantera de? Extreme Bullet också? Erfarenhet utanför pisten med den? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Freeride/all-mountainskidor. Nybörjare, vikt/längd
Tillbaka
Topp