Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Freeride/all-mountainskidor. Nybörjare, vikt/längd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 937402" data-attributes="member: 83225"><p>Jag antar att du menar Howitzer? Mantran är idag en ganska gammal konstruktion och dessutom ganska smal i förhållande till vad som är fullt åkbart även i pist idag. Howitzern är en grym skida men du ska vara medveten om att det är en skida som kräver att du är en aktiv åkare. Om du slöar omkring på Howitzern kan det bli lite småjobbigt men om du trycker till och är aktiv funkar den utmärkt. </p><p></p><p>Vad menar du med "relativt hård snö"? Pratar vi packad snö som är ojämn eller pratar vi tyngre lössno? Självklart kommer en smal midja på ett par pistskidor rent allmänt bli mer nervösa och vilja "spåra" mer än en bredare. </p><p></p><p>För äldre skolade skidåkare brukar Katanan vara en mycket populär skapelse. Den bygger på samma grundkonstruktion som Mantra men är lite bredare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 937402, member: 83225"] Jag antar att du menar Howitzer? Mantran är idag en ganska gammal konstruktion och dessutom ganska smal i förhållande till vad som är fullt åkbart även i pist idag. Howitzern är en grym skida men du ska vara medveten om att det är en skida som kräver att du är en aktiv åkare. Om du slöar omkring på Howitzern kan det bli lite småjobbigt men om du trycker till och är aktiv funkar den utmärkt. Vad menar du med "relativt hård snö"? Pratar vi packad snö som är ojämn eller pratar vi tyngre lössno? Självklart kommer en smal midja på ett par pistskidor rent allmänt bli mer nervösa och vilja "spåra" mer än en bredare. För äldre skolade skidåkare brukar Katanan vara en mycket populär skapelse. Den bygger på samma grundkonstruktion som Mantra men är lite bredare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Freeride/all-mountainskidor. Nybörjare, vikt/längd
Tillbaka
Topp