Freeride/Allmountain skidor!

JLind

Ny medlem
Hej alla där ute. Har lagt inlägg här förut men fortfarande inte bestämt mig för vilka skidor jag ska köpa.

Jag är 183cm o väger 76 kg.
Åker mestadels i Norge och anser mig vara någon stans mellan avancerad o mellan god åkare.

Har åkt länge på ett par rena pistskidor, och vill nu ha ett par som fungerar bra i offpisten.

Är tacksam för alla svar av er som verkligen kan.

SKRIV inte bara ett skidnamn o ingen förklaring till varför.

Undrar framför allt över Völkl mantra men är rädd för att de har för stor svängradie för min del. Även Scott Santiago mission verkar intressanta då de har mindre svängradie. Men kom gärna med andra förslag.

SKIDAN måste fungera bra i pisten och ska helst inte ha alltför stor svängradie.

Tack på förhand

MVH JL

Om du är rädd för att mantran har fööör stor svängradie, så är det väl bara att acceptera fakta och inse att den har en svängradie över 25 meter, om du köper 184 cm eller längre ,vilket du ska. Och det är väl rätt långt om du ska åka runt på skär i norska/svenska slalombackar, tycker i varjefall jag.

Kolla på ett par Extrem Patriot finns i längd 171,181, och 191 alla med en radie på 17 meter.... 191:an har måttena 140-92-125
Riktigt grym skida för dom svenska och norska fjällena......

Head Monster 88, går aldeles utomordentligt både i pist och i offen. Kanske inte dom coolaste alternativen men absolut en av de bästa.

Låter som Rossignol B3 skulle passa dig. Funkar i pisten och är en riktigt bra offpist-skida. 184 cm längd har en radie under 20 m. Känner flera som kör på dem och alla är skitnöjda. Visst, det är en skida för avancerade men den är förvånansvärt lättåkt (def. mer lättåkt än Mantran)= du kommer garanterat att utvecklas som åkare. Både i pisten och utanför!

Tillbaka
Topp