Freeride bindningar...

AK_Jocke

Ny medlem
Freeride bindningar...
Halla dar ute i det avlanga landet!

Jag bara undrar om det ar nagon som har
erfarenhet av Fritschi Freeride bindningar?
Har precis kopt mig ett par "feta" skidor som
jag tankte skulle forgylla min framtid, dock vet
jag inte riktigt vad jag ska satta pa for
bindningar.

Ni dar ute som ar vana puderakare!! Vad
rekomenderar ni? Vanliga bindningar och knalla
uppfor berget eller bindningar typ Freeride och
ett par stighudar och mojligeten att kunna
"skida" uppfor berget.

Tacksam for alla svart!

Ma gott - kor sa det ryker/

Jocke

Freeride bindningar...
Diamir . Självklart
Är själv inne på mitt 3 dje skidpar med Diamir. Det finns ingen anledning att ha något annat.

Freeride bindningar...
Har också ett par Fritschi Freeride bindningar monterat på ett par Dynastar Arno Adam, funkar bra och väger lite. Uppsättningen funkar kanon uppför och bindningen är jäkligt lätt att byta från gåläge till åkläge. Dom funkar bra till all åkning utom riktigt hård sådan då bindningarna börjar kännas lite svajiga (lite svårt att förklara). DIN-skalan går ju "bara" till 12 också så det är väl ett litet tecken på att det kanske inte är läge för den värsta galenpanne-åkningen på de här bindningarna.

Åker du stundtals hårt, kanske inte turar så jätteofta och har råd att hålla dig med två uppsättningar skidor så funkar Freeride perfekt som ett komplement. Äntligen går det att tura utan att ge avkall på utförsåkningen. Vet du med dig att du kanske inte kör så det ryker i alla lägen och turar mycket, då kan Freeride funka bra som enda bindning. T.ex. Doug Coombs kör nästan enbart på denna bindning och det är ett rätt bra tecken.

Freeride bindningar...
Tack far hjalpen!

Hade nastan bestamt mig for ett par Freeride bind. men nu har jag helt bestamt mig. Kanns som om man kan komma at den dar extra goa` akningen om man kan tura omkring pa berget!

Ha det gott!

Jocke

Tillbaka
Topp