Freeride Camp Riksgränsen 17-21 maj - med X travel

streimert

Medlem
Jag håller på kolla alternativen för att ta mig till Riksgränsen enligt ovansteånde tidpunkt.
Är det någon som har erfarenhet av dessa kamp sedan tidigare?
Det är så att jag kanske inte får med min skidpolare och funderar på dra själv, skulle det funka då man åker i grupper etc,,, ?
Får också kolla om man kan gå enkelrumstillägg.
Sen är det den sociala biten också,,, är det bara kids :) eller ngn i gubba åldern 38 år också?
Sen är det att ta sig från Kiruna flygplats till Riksgränsen samt tillbaka... mitt plan landar 1305 samt avgår 1335.
ÄR det fler som tiden synkar med kan man ju eventuellt fixa en hyrbil.
Som sagt Era erfarenheter av ovanstående tack :)
Flyger då från skåne,,, så ingen förstår vad man säger oavsett :)

Jag var med på campet förra året, och det var nog bästa dagarna på hela säsongen! Då var det dock före NM, och inte efter. Vi var tre stycken i 17-18-års åldern, en runt 25 nånstans (mholm) och en som var kanske 35. Ganska spritt alltså.

Vi åkte i grupp mest hela tiden, och vi bodde tillsammans i två skidåkarrum på hotellet (en kille bodde hos sin brorsa som sjorde säsong där).

Jag var med för två år sedan, kul som sjutton men lite blandad nivå på deltagarna det året. Jag hoppas det är många kids så att det blir bra ladd på åkningen, det behöver man om man är 35 år som jag.

Jag tänkte försöka komma så tidigt som möjligt fre morgon alternativt tors kväll och åka måndag eller tisdag. Jag hyr gärna bil om du vill dela och tiderna passar.

Man åker i grupp, helt klart ett bra läger men det hänger på att det är någorlunda jämnt i gruppen/grupperna.

Tack Commilfaut för ditt svar.
:o så det blir inte tryck i åkningen,,, jag är 38 år ,,,Du vet man är inte gammal.... bara mer erfaren :lol:
Jag kollade med hotellet och dom har daglig transfer för 250kr enkel väg som då skall matcha flygen. JAg kollade med hyrbil och det lönar sig stort sett bara om man är 4 pers i bilen (och dessutom skall man tänka på alla packning med skidor etc). Jag kommer den 17e på sen eftermiddag. Fick möjlighet till heli på Keb den 18e så blir en dag med det för sedan 2 dagar med Xtravel...Där finns nog någon plats kvar på Heli förresten den dagen.
Annars är jag också sugen på kvälls/nattheli om fler är intresserade... Man lever bara en gång :D
Åker själv hem på tisdagen. See ya

Tillbaka
Topp