Freeride får Agera SYV och hjälpa mig hitta rätt utbildning för att kunna utveckla skidprodukter!
Hej,
Jag tror att jag hittat svaret på den eviga släktfrågan ”Vad vill du göra när du blir stor?” Och svaret är att jag vill bli produktutvecklare inom skidindustrin. Jag vill helt enkelt jobba med att ta fram och utveckla produkter för skidåkning (vibrationsdämpare, jackor med sterero mm
) och undrar lite hur ni skulle tänka kring utbildning. Jag vill gärna ha en civ.ingenjörs examen och är intresserad av teknik. Trondheims NTNU är den högskola jag är mest sugen på (mest pga närhet till skidorter :D) och har kikat lite extra på civ.ingenjörsutbildningarna ”industriell design” och ”produktion och produktutveckling”. Har någon tips kring vilken utbildning som passar bättre? Tycker att industriell design verkar roligare och mer kreativ men samtidigt kanske produktion och produktutveckling är mer lämpad för jobb inom skidindustrin? Eller har någon ett annat förslag eller erfarenhet från jobb som produktutvecklare inom skidindustrin och vägen dit att dela med sig av? Alla svar välkomnas!!
Allt gott!
Leonard
Jag tror att jag hittat svaret på den eviga släktfrågan ”Vad vill du göra när du blir stor?” Och svaret är att jag vill bli produktutvecklare inom skidindustrin. Jag vill helt enkelt jobba med att ta fram och utveckla produkter för skidåkning (vibrationsdämpare, jackor med sterero mm
Allt gott!
Leonard