Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Freeride.se
Freeride Forum Awards 2016
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="user152698" data-source="post: 1081816"><p>[USER=80520]@Vattendroppe[/USER]</p><p>+1 (dvs rörd, not störd, som vi säger i gemet (baren??...)).</p><p></p><p>I skrivandes stund har jag faktiskt funderat på att starta en ny tråd, med temat BESVIKELSE kring allt som kan röra utförsåka´t. Och en sådan post skulle kunna se ut (och seer ut) såhär:</p><p></p><p>"Själv fick jag nämligen nyligen som TURIST känna på den karga och tomma besvikelse det kan innebära att med tom plånbok och gråt i blicken borsta ned mot människo-byarna igen efter en mindre lyckad fjällvistelse, och då i huvudsak ÅRE (naej, inte nju igen...).</p><p></p><p>Visst gör sällskapet i regel hela resan (i mitt fall en mindre släkt (6-bädds-stuga...) med outredda trauman/konflikter (vilka en vacker dag kommer att renas genom skärseld/pärleport), tassande på tårna, regelvidriga gap å skrik och "hemliga" vredesfnysningar i folks luftvägar om vart annat) men det blir ju inte bättre av att ex högzon kring dessa tider är stängd pga hård vind (men det är klart, va fan ska man dit å göra då (mr smart-ass - jag alltzå, nähä...)??), 1 skiddag pga förkylning å dyra bakfyllor (för att mörka förkylning å en allmän leda), 170SEK för en kaffedrink på Fjällgårn som var så klen å blaskig att min inre brandyxa tack och lov resulterade i ett handskrivet halvt A4-ark (ett tips för alla (ANDRA) konflikträdda) till den unge bartender-lärlingen (I guess, alltså att denne iaf hade Någon typ av utbildning), att Magazin Åre (...som vanligt...+REKLAM) skriver om nån riktig jävla suuuper-Åre-klassiker-drink (Ubster) som inte en jävel kunde skaka fram (bortsett från uppkomstkrogen på torget, vilken jag ej 1a dagen vågade gå in på i skidkläder då de ur ett ännu ytligare perspektiv, samt samtids- och lokal-enligt plan utger sig för att hålla en A.Nobel-bankett i självaste Aspen - för folk med hela underarmarna nerkluddade med en massa dyrt trams).</p><p></p><p>Dvs #bortskämd å fa an ta mig att jag aldrig började lyssna på bandet Kent. Då kanske jag hade vart lycklig, och i tårar idag. Kör hårt och håll i slantarna därute!".</p><p></p><p>Men som sagt, bra att min anti-depp-tråd har kommit (KOMMER, nänänä, blanda icke in fitt-keson i den här sörjan nu, det är kämpigt som det är iaf) till användning. Gott Nytt därute bland de regelvidriga försöken till om inte lycka men iaf lite hederlig glädje - med retreatens förtecken!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="user152698, post: 1081816"] [USER=80520]@Vattendroppe[/USER] +1 (dvs rörd, not störd, som vi säger i gemet (baren??...)). I skrivandes stund har jag faktiskt funderat på att starta en ny tråd, med temat BESVIKELSE kring allt som kan röra utförsåka´t. Och en sådan post skulle kunna se ut (och seer ut) såhär: "Själv fick jag nämligen nyligen som TURIST känna på den karga och tomma besvikelse det kan innebära att med tom plånbok och gråt i blicken borsta ned mot människo-byarna igen efter en mindre lyckad fjällvistelse, och då i huvudsak ÅRE (naej, inte nju igen...). Visst gör sällskapet i regel hela resan (i mitt fall en mindre släkt (6-bädds-stuga...) med outredda trauman/konflikter (vilka en vacker dag kommer att renas genom skärseld/pärleport), tassande på tårna, regelvidriga gap å skrik och "hemliga" vredesfnysningar i folks luftvägar om vart annat) men det blir ju inte bättre av att ex högzon kring dessa tider är stängd pga hård vind (men det är klart, va fan ska man dit å göra då (mr smart-ass - jag alltzå, nähä...)??), 1 skiddag pga förkylning å dyra bakfyllor (för att mörka förkylning å en allmän leda), 170SEK för en kaffedrink på Fjällgårn som var så klen å blaskig att min inre brandyxa tack och lov resulterade i ett handskrivet halvt A4-ark (ett tips för alla (ANDRA) konflikträdda) till den unge bartender-lärlingen (I guess, alltså att denne iaf hade Någon typ av utbildning), att Magazin Åre (...som vanligt...+REKLAM) skriver om nån riktig jävla suuuper-Åre-klassiker-drink (Ubster) som inte en jävel kunde skaka fram (bortsett från uppkomstkrogen på torget, vilken jag ej 1a dagen vågade gå in på i skidkläder då de ur ett ännu ytligare perspektiv, samt samtids- och lokal-enligt plan utger sig för att hålla en A.Nobel-bankett i självaste Aspen - för folk med hela underarmarna nerkluddade med en massa dyrt trams). Dvs #bortskämd å fa an ta mig att jag aldrig började lyssna på bandet Kent. Då kanske jag hade vart lycklig, och i tårar idag. Kör hårt och håll i slantarna därute!". Men som sagt, bra att min anti-depp-tråd har kommit (KOMMER, nänänä, blanda icke in fitt-keson i den här sörjan nu, det är kämpigt som det är iaf) till användning. Gott Nytt därute bland de regelvidriga försöken till om inte lycka men iaf lite hederlig glädje - med retreatens förtecken! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Freeride.se
Freeride Forum Awards 2016
Tillbaka
Topp