Freeride game of GNAR 2012! försnacket

hur går det med detta projekt? ;)

edit: oj måste hamnat i tråden precis samtidigt som per :)

Senast ändrad:
Det Jibberisch säger låter väldigt bra, det har potential. Det vore trist om det rann ut i sanden!
hur klurig kan det vara? Dissa snacket och posta något! ett förslag på upplägg! intresset väcks nog snabbt igen och diskussioner och spekulationer startar på momangen!

EDIT: Själv har jag inte mycket erfarenhet... Men många här (med lite sammarbete) har vad som krävs för att göra det här riktigt fett!

Har ibland börjat fundera på hur man skulle kunna genomföra den här tävlingen med tanke på hur komplexa reglerna egentligen är, och att man vill ju inte gå för långt ifrån grundkonceptet trots allt.

En variant är att ha videotävlingar en gång i månaden och samla poäng genom dessa. Men att några grundregler måste ligga kvar. Alltså att man presenterar ett antal utmaningar här på FR och att vem som helst får sen gå ut och göra dessa utmaningar. En jury (flest likes?) kommer sedan att utse vilka som plockar hem poängen för den månaden.

bump, bara för att jag skulle kunna ha sjukt roligt åt eventuella videor som skulle kunna komma ur galenskaperna.

Dags att dra igång tråden innan det är försent.

En ide jag har. Att det först bestäms några regler. Som kan göras på det flesta orter. T.ex. åka monoski en hel dag.

Där efter så utser man en person/domare på respektive anläggning där det finns intresse att köra GNAR. Domaren bestämmer tillsammans med folk som vill köra. Vilka dagar som det anordnas, och vad för åk som ger vilka poäng.
Efter avslutad GNAR. Så klipper man ihop det som har blivit filmat och lägger upp här på Freeride för allmän beskådning.

Dom som har t.ex. 2 bästa resultaten från varje anläggning. gör upp i en sorts GNAR-final uppe i Riksgränsen. Dagarna innan NM.

@ByB3rg yay, gött att någon bankar liv i den här tråden igen! kontentan av det redan skrivna är väl att det borde styras upp en bunt med grejer som inte är ortsspecifika?

jag har bara ett krav: att en utmaning är "lick a onepiece" :D
P1060365.JPG

(nej det är inte jag på bilden.)

Vattendroppe sa:
Heddious sa:
(nej det är inte jag på bilden.)
Det säger alla...
jag vet, men det går att bevisa om man är bra på matte, anatomi och vinklar (vilket jag iofs inte är). eftersom att min kompis (på bilden) har lånat mina stavar, som är 120 cm långa, smått tillkrokade så säg att deras faktiska vertikala längd är typ 118,5 cm, så borde man (om man har stavarnas längd som referens) genom att mäta diverse vinklar och dylikt kunna räkna ut hur lång personen på bilden är.
jag tror inte att en sådan uträkning kommer få fram ungefär hur lång jag är, utan snarare hur lång min kompis är. det skiljer en bit.

:D

Kan börja klura på det
@Heddious. Efter som jag har alldeles för mycke fritid just nu.
Funderar på att dra igång en ny tråd. Där man får föreslå nya regler. Och så man kan se vad för regler som redan är på komna.

Tillbaka
Topp