Freeride hjälmar

• Trådstartare Trådstartare Guest
  • Start datum Start datum
G

Guest

Guest
Freeride hjälmar
Hey, jag undrar vilka freeride hjälmar ni rekommenderar?
Är pro tec hjälmarna sjysta? Fungerar bra?

Freeride hjälmar
tjenare, ja pro tec hjälmarna funkar hur bra som helst, ja har en själv sen två år å dom e klockrena
gogels sitter as bra och dom e varma, kan ha dom lätt till -20 grader utan att d gör nått, helt klockrena

Freeride hjälmar
Jag har precis bestämt mig för att inhandla en Cébé Powder.

Kolla under recensionerna här på Freeride och glöm inte att åka till nån affär och prova dig igenom så många hjälmar du kan/orkar. Det viktigaste är att den sitter bra. Glöm inte att ta med dina goggles och en riktigt tunn mössa när du provar. Sedan måste du bestämma dig om du vill ha mjuka öronlappar eller om hjälmen ska ha skal över öronen, samt om tyngden spelar någon roll. Med det två senaste faktorerna kan man sålla bort en hel del. Jag ville ha mjuka öronlappar och det gjorde mitt val avsevärt enklare.

//Dr. Snow

Freeride hjälmar
Prova, prova, prova.... När jag skulle köpa hjälp så hittade jag bara en hjälm som satt skönt på mitt huvud (Giro nine.9) så det fick bli den. Detta är ju självklart väldigt individuellt, så åk till nån affär som har MYCKET hjälmar och prova på! Har man en hjälm som sitter oskönt och skaver kan jag tänka mig att den ofta lämnas hemma på hyllan...
(Jävligt nöjd med min Giro nine.9 för övrigt... Lätt, skön, snygg...)

Freeride hjälmar
Pro Tec e helt ok. Lätt, varm plus öronlapparna går plocka av så kan man ha den på våren med..
Men som sagt, det e ju individuellt vad som passar!?

Freeride hjälmar
Cebe freeride powder, Smart och sen Dainise nya hjälm som är en cebe ripoff rakt av. Men där man slipper dom extremt fula cebeloggorna som numer tydligen ska pryda hjälmen!

Men egentligen så ska du lyssna på Cristian, enda sättet att hitta något till dig är att prova sig fram...

Tillbaka
Topp