Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
för att åka upp i kabinbanan på Indren krävs att ni har lavinutrustning (sändare/sond/spade).Hej,
Jag undrar lite över friåkningområden vid Indren i Champoluc. Hur svåråkt är det? Kan man vara där utan guide? Vi är vana åkare men har aldrig kört offpist i Alperna.
Tack! Utrustningskravet har jag koll på. Vi är inte så vana vid friåkning i alpmiljö, bara i svenska fjällen…för att åka upp i kabinbanan på Indren krävs att ni har lavinutrustning (sändare/sond/spade).
Det finns inga pister men går bra att åka utan guide (om ni är hyfsat van vid offpist i högalpin miljö).
Punta Indren ligger förresten inte i Champoluc utan nås från Gressoney eller Alagna
Hur lång tid tar det att ta sig genom systemet från Champoluc till Alagna eller Gressony?för att åka upp i kabinbanan på Indren krävs att ni har lavinutrustning (sändare/sond/spade).
Det finns inga pister men går bra att åka utan guide (om ni är hyfsat van vid offpist i högalpin miljö).
Punta Indren ligger förresten inte i Champoluc utan nås från Gressoney eller Alagna
Imponerande vet jag inte. Standard sond, sändare och spade. Sen kan man kolla sändaren innan man går ut.De har en imponerande lista på vilken utrustning man skall ha men det var ingen kontroll att man faktiskt hade den?! Standardvägen ner var markerad och lätt att hitta
Nix jag ska dit om två veckor men försöker hålla koll på läget. Verkar som dom fått lite snö senaste veckan och lite mer väntas nästa. Innan det tror jag det var ganska fattigt.MrHotDog, låter som du är nere och njuter av Monterosa?
Fick en lucka och åka ner en weekend nästa helg och sneglad lite på Monterosa då det kommer lite snö där i dagarna. Hur ser den allmänna basen ut? Vi är uteslutande ute efter offpist åkning.
Såg det!För övrigt öppnade dom upp Indren idag för första gången denna säsong.
Får fiska vidare och se om det är värt dom hårt intjänade pengarna!Nix jag ska dit om två veckor men försöker hålla koll på läget. Verkar som dom fått lite snö senaste veckan och lite mer väntas nästa. Innan det tror jag det var ganska fattigt.
Tack! Yes, det såg ju helt klart hanterbart ut. Kanske ska satsa på att fixa med lite lavinutrustning om snön fortsätter falla"Turiståket" från Indren, Canale dell Aquila var iaf tidigare utmärkt med käppar så inga problem utan guide vid bra sikt. Själva rännan är ganska kort och snäll men kommer vara puckel om det inte snöat.
By till by skulle jag dra till med ca 1 tim till Gressoney och 2 tim till Alagna från Champoluc, beroende på köer, åkförmåga osv.
Rep, karta, stegjärn mm fanns på skylten om jag inte kommer ihåg felImponerande vet jag inte. Standard sond, sändare och spade. Sen kan man kolla sändaren innan man går ut.
Skulle du vara intresserad så har jag utrustning som varit där nere och åkt dom åken som beskrivs här. Ligger bara å samlar damm i källaren, Ortovox Freerider 28 (tror jag det är) spade, sond och en Pieps DSP Sport Tranciever.Tack! Yes, det såg ju helt klart hanterbart ut. Kanske ska satsa på att fixa med lite lavinutrustning om snön fortsätter falla