Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Freestyle hopp VS Bigjump
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="WilleUH" data-source="post: 149651"><p>Hur kan ni avgöra om freestyleåkarna kan åka skidor eller inte? det går ju inte att avgöra när dom bara åker ner till hoppen. eller ska man lägga en slalombana innan som dom kan få visa att dom kan åka skidor i? </p><p>Jag har sett åtskilliga jibbers vara dåliga på att åka skidor och då menar jag vara bättre än att åka rakt ner i 100 knyck utan att göra en enda sväng och vara allmänt farliga för andra eller hasa/sladda ner för backarna. Självklart inte alla men en del.</p><p>Sen att freestyleåkarna inte landar helt perfekt beror kanske på att dom hoppar 10-15 m högt, gör enligt mitt tycke spektakulära hopp och har korta skidor.</p><p>Sen vad som ser mest estetiskt ut är ju från person från person. jag säger inte att jag inte gillar jibbing men det är så mycket konstiga påhopp som man inte kan avgöra av det man sett på tv.</p><p>Sen, uttrycket gay är ju väldigt märkligt i sammanhanget.Eller?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="WilleUH, post: 149651"] Hur kan ni avgöra om freestyleåkarna kan åka skidor eller inte? det går ju inte att avgöra när dom bara åker ner till hoppen. eller ska man lägga en slalombana innan som dom kan få visa att dom kan åka skidor i? Jag har sett åtskilliga jibbers vara dåliga på att åka skidor och då menar jag vara bättre än att åka rakt ner i 100 knyck utan att göra en enda sväng och vara allmänt farliga för andra eller hasa/sladda ner för backarna. Självklart inte alla men en del. Sen att freestyleåkarna inte landar helt perfekt beror kanske på att dom hoppar 10-15 m högt, gör enligt mitt tycke spektakulära hopp och har korta skidor. Sen vad som ser mest estetiskt ut är ju från person från person. jag säger inte att jag inte gillar jibbing men det är så mycket konstiga påhopp som man inte kan avgöra av det man sett på tv. Sen, uttrycket gay är ju väldigt märkligt i sammanhanget.Eller? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
Freestyle hopp VS Bigjump
Tillbaka
Topp