Freestyle och Svenska skidförbundet?

Ebony_Patrik

Ny medlem
Seriöst!!?

Lennart Wihk... vem? Ja, ha e ju tydligen freestyle-grenens representant i Svenska Skidförbundets råd!
Om det bara är jag som är gammal nog för att inse att han är gammal för posten så ber jag om ursäkt, MEN... är han inte lite gammal?? Visst, han har ju 2 barn som har åkt lagg i klubb tidigare... men det har ju nästan jag med!
Ok, jag har inga barn, men jag har ändå varit med om att starta Sveriges första "organiserade freestyle"-grupp och kört pinnar i över 10 år!!!
Tyvärr tror jag att jag har ett snäpp mer erfarenhet än Mr. Lennart i fråga om freestyle, så min fråga är.. Tada: Vad har han gjort och vad ska han göra för oss "freeriders" (jibbers inkluderat)?
Inte för att jag vill ha hans position, men vad gör förbundet?? Planer? Pressreleaser? NÄ!

Hoppas för guds skull att han blir den första representanten som går/når ner till gräsrotsnivå och gör jibbingen till en erkänd del av förbundet... Det finns trots allt Massor av pengar att tjäna... för allla!! (Kalle Anka Cup -> Hobbytävling -> X-games ->... OS?)

gnäll, gnäll... Men:
Uppenbarligen så tycker även förbundet att det är värt att satsa på "freestyle" vilket borde ses som en sjukt stor framgång!!

Så, Keep the good shit Up, å fortsätt göra det bästa ni kan för att föra fram "den nya tidens skidåkning"

Citat: "Man orkar ju inte hålla sig borta från det unika Svenska föreningslivets idiella arbete." öhh... nähä!?

Länk: http://www.skidor.com/freestyle/t1.asp?p=30726&x=1&a=894477

(Om detta har tagits upp tidigare så ber jag om ursäkt... Ni som känner mig vet att jag e hyffsat drak-rak när jag klagar!!!)

Senast ändrad:
Skidförbundet kan/skall i första hand arbeta för dem som tillhör förbundet! Grunden för skidförbundets verksamhet är klubbarna och dess engagerade medlemmar. Det finns en viss tävlingsverksamhet inom Freestyle och det är utmärkt att den delen nu finns representerad i det alpina rådet av en person som verkar ha erfarenhet av Skidförbundsverksamhet.

Det är ju så att de alpina klubbarna i Sverige i stort sysslar med traditionell åkning mellan blå och röda pinnar. De har engagerade och kunninga tränare och ledare och till dem kommer många skidsugna ungdomar som lär sig väldigt mycket utmärkt skidåkning.

Inom Luleå Alpina har vi även en grupp Freestyle-åkare med organiserad träning och viss begränsad tävlingsverksamhet (mest puckelpist), men visst är det så att det är slalom och storslalom som är det vi riktigt kan!

Min syn på saken är att "den nya skidåkningen" antingen söker sig till vidsynta traditionella alpina klubbar eller bildar egna klubbar för att organisera sin träning och tävlingsverksamhet. När denna sen behöver organiseras på nationell nivå så är det dags att bilda en egen del i Skidförbundet.

Staffan Syk / ordf i Luleå Alpina, sekr i Norrbottens Skidförbund

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp