Freestyle ski - Ålder?

Wall-E

Ny medlem
Freestyle ski - Ålder?
Tjenare!
När jag satt och kollade på Winter jam igår så tänkte jag på: När man blir gammal i sporten egentligen? Jag menar i fotboll så är man gammal och lägger av vid ~40 år.
Igår så var det många under 20 år och hur länge håller man på att tävla på professionell nivå? Är karriären så kort som den verkar vara? Jag tror dom sa att Jossi Wells (21 år!) var den äldsta som var med i gårdagens tävling.
Så hur länge tror ni att man håller på att tävla inom freestyle skiing? (slopestyle, big air etc)

Freestyle ski - Ålder?
Ah, visst fan. Men om vi bortser från han. Hur länge varar en karriär ungefär? Varför lägger man av tidigt osv?

Freestyle ski - Ålder?
Jag kan ju inte sa mycket om bedomningssporten freeski/Freestyle(ar det samma sport? :)) men om man ser Jon Olssons hopp sa kanns ju onekligen som att han far ett antal extra poang pga sitt namn. De som nu ar i toppen ar unga grabbar, och forsta generationen, som hela sin aktiva skidkarriar bara verkar ha agnat sig at att jibba och hoppa.

Freestyle ski - Ålder?
Wall-E sa:
Ah, visst fan. Men om vi bortser från han. Hur länge varar en karriär ungefär? Varför lägger man av tidigt osv?
Man lägger väl av för att man är trött på skador, att kroppen inte orkar längre, eller kanske bara tröttnar på allt precis som i andra sporter. Skadorna och skaderisken och är ju rätt allvarliga i jibbing/freestyle. Tror inte en kropp håller för det efter 30, men det är bara en ren gissning. Går ju alltid att sadla om och börja åka skidor vid 25 istället och ha ett par år i FWT o liknande.

Tillbaka
Topp