Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
FRITSCHI TECTON 13 - Bästa turbindningen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Wille1504" data-source="post: 1272538" data-attributes="member: 156543"><p>Jag kom över ett par av förra årsmodellen (sista med DIN 12) som jag ska sätta på ett par 1600 gramskidor för lite längre turer.</p><p></p><p>Jag har tidigare åkt på shift i några säsonger och inviger Duke pt om en dryg vecka. Jag tvekar på att tecton "sopar mattan" på alla sätt men kan nog vara rätt val om man går på tur en betydande del av tiden. I exempelvis pistprestanda lär den knappast slå en Duke PT, men för en tursetup där man värderar säkerhet och prestanda nerför känns det helt rätt för mig. Den går säkert fint i pisten också och jag kommer inte vara rädd för att använda den där, men det har jag andra skidor och bindningar som gör sig bättre för.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Wille1504, post: 1272538, member: 156543"] Jag kom över ett par av förra årsmodellen (sista med DIN 12) som jag ska sätta på ett par 1600 gramskidor för lite längre turer. Jag har tidigare åkt på shift i några säsonger och inviger Duke pt om en dryg vecka. Jag tvekar på att tecton "sopar mattan" på alla sätt men kan nog vara rätt val om man går på tur en betydande del av tiden. I exempelvis pistprestanda lär den knappast slå en Duke PT, men för en tursetup där man värderar säkerhet och prestanda nerför känns det helt rätt för mig. Den går säkert fint i pisten också och jag kommer inte vara rädd för att använda den där, men det har jag andra skidor och bindningar som gör sig bättre för. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
FRITSCHI TECTON 13 - Bästa turbindningen?
Tillbaka
Topp