Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
FRITSCHI TECTON 13 - Bästa turbindningen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kalle_Luzern" data-source="post: 1272552" data-attributes="member: 121331"><p>Känns ju som att Kingpin inte är ett alternativ sen minst 3-4 år? Kingpin har en klassisk PIN-tå. Noll elasticitet. Inte bättre än en gammal Dynafit Radical ST typ. Dessutom har den ju sidoutlösningen i häldelen, precis som klassiska PIN. Här är stora fördelen med de äkta hybrid bindningarna, Tecton, Shift och PT, som jag ser det. Även Fritschi Vipec har en fördel på det sättet, samma tådel som Tecton för övrigt.</p><p>PT bulkig och ful som stryk, men verkar ju funka bra. Shift med massa fippel (stoppers, AFD, låsning av gåläget osv) från vad jag läst här. Tecton kanske inte heller snygg, men inga störiga barnsjukdomar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kalle_Luzern, post: 1272552, member: 121331"] Känns ju som att Kingpin inte är ett alternativ sen minst 3-4 år? Kingpin har en klassisk PIN-tå. Noll elasticitet. Inte bättre än en gammal Dynafit Radical ST typ. Dessutom har den ju sidoutlösningen i häldelen, precis som klassiska PIN. Här är stora fördelen med de äkta hybrid bindningarna, Tecton, Shift och PT, som jag ser det. Även Fritschi Vipec har en fördel på det sättet, samma tådel som Tecton för övrigt. PT bulkig och ful som stryk, men verkar ju funka bra. Shift med massa fippel (stoppers, AFD, låsning av gåläget osv) från vad jag läst här. Tecton kanske inte heller snygg, men inga störiga barnsjukdomar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
FRITSCHI TECTON 13 - Bästa turbindningen?
Tillbaka
Topp