Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
FRITSCHI TECTON 13 - Bästa turbindningen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="steglund" data-source="post: 1272657" data-attributes="member: 155837"><p>Precis som några redan nämnt i tråden, sopar inte Tecton mattan med Shift och Duke PT i alla avseenden. De senare är tyngre, men något säkrare, generellt sett. Däremot ser jag inga som helst fördelar med Kingpin. Jag är en av dem som skadat knäet med ett par Kingpin, vid ett tillfälle då skidan fick ett slag från sidan och tåbindningen inte kunde lösa ut. Skadan hade förmodligen inte uppstått eller i alla fall inte blivit lika allvarlig med Tecton eller en vanlig alpinbindning. Tecton och Vipec är de enda mer renodlade tech-bindningarna som har elasticitet och utlösning i sidled i tådelen (om vi bortser från Skitrab TR2, som hade väldigt begränsad kompatibilitet och dessutom verkar ha slutat tillverkas nu) och de är lättare än alla hybridbindningar. Det är lite underligt att ingen annan tillverkare utvecklat något liknande.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="steglund, post: 1272657, member: 155837"] Precis som några redan nämnt i tråden, sopar inte Tecton mattan med Shift och Duke PT i alla avseenden. De senare är tyngre, men något säkrare, generellt sett. Däremot ser jag inga som helst fördelar med Kingpin. Jag är en av dem som skadat knäet med ett par Kingpin, vid ett tillfälle då skidan fick ett slag från sidan och tåbindningen inte kunde lösa ut. Skadan hade förmodligen inte uppstått eller i alla fall inte blivit lika allvarlig med Tecton eller en vanlig alpinbindning. Tecton och Vipec är de enda mer renodlade tech-bindningarna som har elasticitet och utlösning i sidled i tådelen (om vi bortser från Skitrab TR2, som hade väldigt begränsad kompatibilitet och dessutom verkar ha slutat tillverkas nu) och de är lättare än alla hybridbindningar. Det är lite underligt att ingen annan tillverkare utvecklat något liknande. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
FRITSCHI TECTON 13 - Bästa turbindningen?
Tillbaka
Topp