Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Fritschi Tecton ny utmanare till Kingpin, ser väl jäkligt bra ut?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1081469" data-attributes="member: 12152"><p>Osäkerheten för min del är hur den hanterar elasticiteten och hur vridstyv den är i häldelen. Där har inte Diamir varit speciellt vassa tidigare och de har mycket att bevisa. De senaste tjugo åren har de inte alls verkat förstå vikten av att ha vridstyvhet både fram och bak i ett system och deras häldelar är plastigare än det mesta tycker jag. Marker å andra sidan har visat gång på gång att de har numera har stenkoll på hur bindningar ska byggas. De har gjort helt rätt i att utnyttja bredare plattformar och eliminera svaga delkomponenter och har nu marknadens bästa vridstyvhet i respektive segment. Kingpin är en kanonbra bindning och Fritschi måste verkligen steppa upp från allt de har gjort tidigare för att matcha den och mer än så om de ska överträffa Marker. Men det kanske dom har gjort den här gången, men jag skulle avvakta tills den har fått lite mer testtid för riktiga åkare och inte bara initala fanboys. </p><p></p><p>Beast har jag inte testat även om jag faktiskt har en liggandes här hemma omonterad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1081469, member: 12152"] Osäkerheten för min del är hur den hanterar elasticiteten och hur vridstyv den är i häldelen. Där har inte Diamir varit speciellt vassa tidigare och de har mycket att bevisa. De senaste tjugo åren har de inte alls verkat förstå vikten av att ha vridstyvhet både fram och bak i ett system och deras häldelar är plastigare än det mesta tycker jag. Marker å andra sidan har visat gång på gång att de har numera har stenkoll på hur bindningar ska byggas. De har gjort helt rätt i att utnyttja bredare plattformar och eliminera svaga delkomponenter och har nu marknadens bästa vridstyvhet i respektive segment. Kingpin är en kanonbra bindning och Fritschi måste verkligen steppa upp från allt de har gjort tidigare för att matcha den och mer än så om de ska överträffa Marker. Men det kanske dom har gjort den här gången, men jag skulle avvakta tills den har fått lite mer testtid för riktiga åkare och inte bara initala fanboys. Beast har jag inte testat även om jag faktiskt har en liggandes här hemma omonterad. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Fritschi Tecton ny utmanare till Kingpin, ser väl jäkligt bra ut?
Tillbaka
Topp