frontier håller inte!

frontier håller inte!
Jag köpte min burton frontier63 för några veckor sedan.
jag var nere i frankrike och skulle åka lite, efter fem dar var den uppfläkt i nosen. fruktansvärt dåligt.

Johan olofsson måste ha kört sönder många såna brädor för han åker ju agressivt och jag förstår inte hur han kan lämna ut denna som sin promodel.
Nu hoppas jag på att få den reklamerad, men vem vill ha en bräda med dålig kvalité.

jag fick ett felskär innan en hit i pipen och åkte in i vallen. jag blev lite sur på den dåliga pipen och ställde mig i liftkön för att prova igen.
då får jag se att nosen fläkts upp av snön som trängt in under översta lagret. jag trodde inte att det var sant.
Min nya burton bräda trasig i pipen!
får jag den inte reklamerad så kommer jag aldrig köpa en burtonpryl mer.

frontier håller inte!
sedan så är det ju inte heller några problem att reklamera den, eftersom Burton till skillnad från många andra klarar av att står för sina fel och supportar sina kunder.

Ibland går saker sönder....sånt händer, får man en ny pga det tycker jag inte man ska klaga

frontier håller inte!
Från min erfarenhet så är det inga problem alls med att reklamera burtonprylar. Jag blev missnöjd med att grafiken på min Custom-bräda slitits bort under bindningarna. Pga. detta "löjliga" fel fick jag en ny bräda nere i Frankrike, trots jag köpte min i Sverige.
Samma sak hände även på den nya brädan, så en säsong senare när jag kommit hem till Sverige skickar jag in brädan till bjuton och så fick jag en ny bräda igen.
Bra service!!!

frontier håller inte!
Servicen har blivit MYCKET bättre sedan dom flyttade ut sina lager till Sverige/Norge osv. Själv anser jag att reklamationer har fungerat oklanderligt för mig. Har aldrig haft några problem med Burton what so ever faktiskt!

frontier håller inte!
jag kan lova att burton håller betydligt högre klass, både på produkter och även när det gäller att ta hand om reklamationer än de flesta andra märkena i brädindustrin. Som butiksägare har jag jobbat med ett flertal märken, och ingen har uppnått den service som Burton har.

Sedan ska man tänka på den mänskliga faktorn, saker och ting kan gå fel ibland. Många saker kan inträffa på vägen från kund -> butik -> distributör -> leverantör. Och om en reklamation av 1000 handhas på fel sätt eller strular till sig så kommer den personen som råkar ut för detta skrika och gapa så att halva världen får veta hur illa hanteringen av reklamationer på företaget är.

Mig veteligen har ingen blivitt missnöjd som gått genom oss med vad de fått för ersättning.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp