FT problem

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 50799
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 50799

Guest
FT problem
Hejhej har märkt att min ena innersko i mina fulltilt pjux är högre än den andra. så jag tog ut båda men dom var exakt lika höga sen när jag satte i dom igen så är den ena ändå högre än den andra. Någon som vet vad felet kan vara?

FT problem
här e en bild på det
jt9frb.jpg

FT problem
Du säger ju att dom är lika höga, fast när dom är i pjäxan sitter dom olika högt.

Då är det väl bara att trycka ner den så den sitter bekvämt? Tungan måste ju också ligga rätt.
Kolla också så att det ligger överlappat rätt...

Jag antar att problemen uppstår när pjäxorna sitter på?

FT problem
oscarius sa:
Du säger ju att dom är lika höga, fast när dom är i pjäxan sitter dom olika högt.

Då är det väl bara att trycka ner den så den sitter bekvämt? Tungan måste ju också ligga rätt.

japp det är när den sitter på som dom ser olika ut har försökt trycka ner men går typ inte. bli som olika flex i pjäxorna vilket inte känns så bra.. tungorna är också lika höga

FT problem
Stepup sa:
oscarius sa:

japp det är när den sitter på som dom ser olika ut har försökt trycka ner men går typ inte. bli som olika flex i pjäxorna vilket inte känns så bra.. tungorna är också lika höga
Okej.
Jag är ingen erfaren FTare.
Men en liten snabbgrej är att gå till www.backcountry.com och fråga i chatten (kommer upp en pop-up) då du får prata med en guru (om du har tur). Det är en customer-service grej, som visst, är för egentliga kunder. Men gå in i chatten och fråga vad det kan bero på. På engelska då...

FT problem
oscarius sa:
Stepup sa:
oscarius sa:

Okej.
Jag är ingen erfaren FTare.
Men en liten snabbgrej är att gå till www.backcountry.com och fråga i chatten (kommer upp en pop-up) då du får prata med en guru (om du har tur). Det är en customer-service grej, som visst, är för egentliga kunder. Men gå in i chatten och fråga vad det kan bero på. På engelska då...
okej tack så mycket!

FT problem
teori:
kan bero på att de formades så vid bakningen då du har olika form på vader etc. sedan när du tar ut dom ur skalens stöd sjunker de ihop till samma längd. har lite av det fenomenet på mina telispjäxor iaf

FT problem
Mina BB Pro är likadana och det är ingeting jag märkt av när jag åker.
Det beror förmodligen på att innerskorna bakas separat och kan således inte bli exakt likadana, dina båda fötter är heller inte likadana.

FT problem
Lima-ko sa:
Mina BB Pro är likadana och det är ingeting jag märkt av när jag åker.
Det beror förmodligen på att innerskorna bakas separat och kan således inte bli exakt likadana, dina båda fötter är heller inte likadana.
jag tycker att den ena känns lite hårdare än den andra ?

FT problem
Jag tror det bara är psykiskt, alltså en upplevd känlsa, eftersom du vet om att de är olika höga. När du väl börjar åka är jag rätt säker på att du inte kommer märka någon skillnad alls.

Skulle du dock känna att det är ett väldigt problem går det ju att baka om innerskorna, sammanlagt 3 ggr med ok resultat och 2 ggr med lika bra resultat som efter 1 gång.

FT problem
Lima-ko sa:
Jag tror det bara är psykiskt, alltså en upplevd känlsa, eftersom du vet om att de är olika höga. När du väl börjar åka är jag rätt säker på att du inte kommer märka någon skillnad alls.

Skulle du dock känna att det är ett väldigt problem går det ju att baka om innerskorna, sammanlagt 3 ggr med ok resultat och 2 ggr med lika bra resultat som efter 1 gång.
okej... aja får väll se när snön kommer

Tillbaka
Topp