Fuck! Beslutsångest!

Master_huller

Ny medlem
Fuck! Beslutsångest!
Hej!

Jag är cirka 175 cm lång och väger cirka 60 kilo. Jag har bestämt mig för att köpa Völkl Dogen 06/07 men jag har ingen aning om jag ska ha dem i längden 168cm eller 178cm?

Kan någon hjälpa mig? Jag åker cirka 50/50 park och pist. Jag ska mittmonterade skidor.

Tack på förhand!

Fuck! Beslutsångest!
178, skönare med längre, stabilare liksom, me nde e ju olika från person till person, beror ju på vad du åkt på tidigare och om du trivts md det,

Fuck! Beslutsångest!
Har du åkt på 149cm JUVY? Galet kort!
Kör på 178 cm, mina skidor är ungefär 5 cm längre än mig. Så jäkla mycket skönare med långa skidor!

Fuck! Beslutsångest!
jaha, då lutar dt åt 178 nu då. Men i pisten spelar det väl inte så stor roll?

Jag är en under medel jibber, är det för svårt för mig att jibba med 178?

jag satte 360 förra året.

Fuck! Beslutsångest!
jag e as dåölig och då menar jag det och jag tycker att det e lättare med längre skidor, har åkt på korta också och då var jag dålig plus att jag fick sämmre balans i luften, nu e de lite stabilare iaf. jag e 185 och har 181 skulle haft lika långa om de fannns scratch i 185. dom flesta twintips slutar ju vid 180, sen e dom bredare, men 181 ger stabilitet,

säger fortfarande 178

Fuck! Beslutsångest!
larre91 sa:
för dom är fula....
Du är säkert seriös!

On topic!

Jag skulle satsat på dom längre med tanke på att du ska mittmontera, annars har du inte mycket skida kvar där fram.

Men det är helt klart en smaksak. Längre skida ger mer stabilitet, medan kortare skida ger mer smidighet.

Senast ändrad:
Fuck! Beslutsångest!
Jag skulle ha valt 178 helt klart.. men eftersom du har haft så väldigt korta förut kan kännas jävligt knepigt med ett så pass långa.. men det vänjer du dig med också, så ge inte upp och lacka i början om du tycker att de väger bly, du vänjer dig och då är det bara skönt att du valde längre :)

Fuck! Beslutsångest!
168 lätt. skönare med lite kortare än sig själv. och att gå från 149 till 178 skulle nog inte vara så skönt

Fuck! Beslutsångest!
Det är min polare som ska köpa dom. Nu har han beställt 178cm från Sport-Conrad.

Hna är säkert tacksam för alla tippsen

Fuck! Beslutsångest!
De var bra valt, de flesta riktigt duktiga prioriterar ju att vara stabila än att exepelvis snurra snabbt:S

ja kommer att köpa nya skidor som är 183 ja e typ 187 o mina förra skidor var 168, men de e värt när man väl vant sig tror ja:d

Peace

Fuck! Beslutsångest!
178 orna är kortare än 178 cm.............................174 cm tror jag.........dom mäter skidans längd innan den böjs i produktion.........................mitt rådär ta den längre...........både manligare och stabilare..Lycka till....peace out

Tillbaka
Topp