Full tilt flex!?

cgare

Ny medlem
Full tilt flex!?
Har efter mycket prövande fastnat för Full tilt, riktigt bra passform för min smala fot men jag har lite funderingar kring deras flex på olika modeller. Prövade årets Konflict och upplevde den som väldigt styv, byte tunga till den mjukare i affären men fortfarande samla känsla. Fanns ett par av förra årets Konflict inne på alpingaraget vilken kändes mjukare men fortfarande relativt styv. Hur mycket skiljer sig flexet mellan årets och förra säsongens Konflict och exempelvis BB pro?

Prövade Dalbello il moro och Krypton Pro vars flex kändes mjukare men kom inte överens med deras passform.

Full tilt flex!?
Provade du alltså flex 4 och 8?

Vad var det för flex på dina föregående pjäxor?

Senast ändrad:
Full tilt flex!?
Har uteslutande åkt med lätt ombyggda (för att få bättre hälgrepp) Salomonpjäxor, course, Promodel CS, Falcon 10. Helt ok men har aldrig hittat "hem" med dessa. Prövade med både flex 4 och 8 tungan , kan inte påstå att jag kände någon större skillnad mellan dem, inte så stor som jag tyckte man borde göra. Tyckte nog att förra årets Konflict (lev. endast med en tunga) kändes mjukare än årets med flex 4 tungan på..

Full tilt flex!?
Då har jag snart en flex två tunga till övers om du har lust att byta mot en fyra :)

Hör av dej om du är sugen!

Full tilt flex!?
Tycker själv att Falconskon flexar mer i längsled än vad Konflictskon. Var inte bara jag utan även killen på alpingaraget som upplevde årets Konflict med 4 tunga styvare än förra årets med 6. Lite förvirrande.. har svårt att tro att det bara är tungan som reglerar flexen mellan de olika modellerna.

Full tilt flex!?
Längdledes , framåt alltså?

Båda tungorna i årets Konflict är single density jämfört med BB Pro och High five som har dual. Men det borde ju snarare göra de något mjukare än styvare, eller vad tror Ni?

Det enda jag kan komma på som kan reglera flexet mer än tungan är inner skorna. Men jag har för mig att fjolårets Konflict hade samma inner sko som årets, Pro. Detta är jag dock inte helt säker på, de kan ha haft Power inner skorna som saknar Power wrap och därmed blir något mjukare.

Senast ändrad:
Full tilt flex!?
Är det inte så att hela Konflict pjäxan är lite styvare i år? (skal och innersko) Eller har jag helt fel?
Testa dom andra modellerna av årets Full tillt. Tror att dom ska vara lite mjukare.. Och att konflikt ska vara värsting pjäxan som är hårdast.
Har själv ett par av årets konflict och efter att ha åkt på dom i 3 veckor tyckte även jag att dom kändes hårda.

Full tilt flex!?
Då är det väll bara att byta till en mjukar tunga? Vilken har du i pjäxorna nu?

Full tilt flex!?
Trots videon med herr Ludwig så är det fortfarande väldigt oklart om det är samma skal för alla modellerna och att det bara skulle vara innerskon och tunga som gör skillnaden. Upplevde som AdamG säger att förra årets Konflict kändes mjukare med #6 tunga än årets med #4. Är väldigt svårt att jämföra de olika modellerna när ytterst få affärer har Ft hemma. PÅ alpingaraget har man exempelvis endast Konflict och Hot dogger (fanns ej i min storlek).

Senast ändrad:
Full tilt flex!?
Det är väl bara att du kollar vilken färg pjäxan har?

Röd är t,ex alltid hårdare än vit.

Full tilt flex!?
Ja, och varken Dalbello Krypton eller Il moro skulle man få använda i WC då vissa färger är förbjudna där.
Krypton Cross är något som däremot skulle funka för den är röd. Röd är även snabbaste färgen man kan ha!
z_Dalbello-Krypton-Cross-Red-08-TH.JPG

Tillbaka
Topp