Full tilt

soffiiaa

Ny medlem
Full tilt
Hello. Är otroligt less på att brotta ner fötterna i mina pjäxor, som sitter bra när jag väl får på mig dom.
Måste värma skalet för att få på mig dom om dom är kall, och har ett helvete att få av mig dom.
Funderar därför på nån Full tilt pjäxa. Kan det vara nåt fast det blir mest i pist, men helst bredvid?

Full tilt
Har själv tagit klivet till tredelspjux både för turande (Cosmos) och pist/offpist (Krypton 2). Kan inte yttra mig i detalj om Full Tilt men för att passa som jibbpjux är de väl en smula upprätta i skaftlutningen? KR2 är oxå en aning upprätta men går att justera framåt vilket jag kände mig tvungen att göra för att driva carving i pist ordentligt.

Annars är jag helnöjd med tredelspjuxens flexkaraktäristik och in/ursteg! :)

Kolla på Tjejversionen av Krypton eller Kyra, om du vill ha gåläge

Full tilt
Tredelspjuk är helt klart lättare att få på och av, men det är ju långt ifrån allt, gå till en bra butik så kan de titta på dina fötter och ni kan tillsammans diskutera er fram till en bra pjäxa för dig.

Full tilt
Jag har köpt ett par full tilt Seth som sitter riktigt bra. Problemet är att jag kan fan inte åka med dom. Hade tidigare ett par riktigt tighta lange pjäxor. Vad kan det bero på? Kan det vara för att inneskon är tjockare så det inte svarar lika? Eller kan det vara ovana så det bara är att nöta å vänja sig?

Full tilt
Rompa sa:
Jag har köpt ett par full tilt Seth som sitter riktigt bra. Problemet är att jag kan fan inte åka med dom. Hade tidigare ett par riktigt tighta lange pjäxor. Vad kan det bero på? Kan det vara för att inneskon är tjockare så det inte svarar lika? Eller kan det vara ovana så det bara är att nöta å vänja sig?
Kan ju bero på att du står med benen i en annan vinkel mot vad du är van vid, så åka in dig på dem måste du nog i vilket fall som helst ;-)

Jag tycker även att det är lite skillnad i åkteknik. De är allmänt mjuka och lite "svampiga" vilket nog kommer från innerskon, men när du flexat ihop dem så är de styva. Du skulle kunna testa att driva dina full tilts från ankeln och inte från smalbenet, det är så jag upplever att de är skönast att åka. Stå på hela foten och flexa ihop pjäxan runt ankeln istället för att trycka på med smalbenstryck.

Vet inte om du kan förstå vad jag menar :P

Tillbaka
Topp